Persoane interesate

duminică, 26 mai 2013

Ellora Caves


Peşterile Ellora sunt un complex din 34 de temple rupestre, situate în peşteri, care se află în statul indian Maharashtra. Peşterile au fost sculptate în dealurile de bazalt în sec. 6-9 înaintea erei noastre şi sunt astăzi cea mai mare moştenire a arhitecturii peştera-templu din India şi din întreaga lume. Din cele 34 de temple din Ellora 17 sunt dedicate zeilor hinduşi, 12 - budişti şi 5 - Jain.



 Fiecare peşteră din Ellora, este frumoasă şi interesantă în felul său, dar din toată splendoarea se evidenţiază templului Kaylasanatha, care a fost sculptat manual dintr-un bloc de piatră uriaş. După ideea lui Raja Krishna din familia Rashtrakutov templul a fost destinat să fie porţile divine între temple terestre şi cele cereşti.




 Construcţia templului Kaylasanatha a început în secolul al optulea şi a fost finalizată după 150 de ani. În total muncitorii au săpat cel puţin 400 de tone de rocă. Suprafaţa totală a templului a constituit 60 mii de metri ², iar înălţimea turnului central - 90 de metri. Templul Kaylasanatha este situat într-o fântână unică de o lăţime de mai mult de 50 m şi o lungime de aproape 100 m. Motivul construcţiei este un monument masiv de trei etaje, format din coloane, porticuri, săli, galerii şi statui. Templu este ornamentat şi sprijinit de figuri albe de elefanţi şi lei sacri.




Aici domină atmosfera de artă primitivă şi de linişte, în care se simte un spirit fermecător de misticism. Peşterile Ellora sunt deosebit de frumoase la apus de soare, atunci când soarele aruncă o lumină asupra stâncilor divine, spunându-le adio până la a doua zi dimineaţa.




 Toate clădirile hinduse sunt situate în jurul celui mai faimos templu Kailash, care întruchipează muntele sacru al Tibetului. Spre deosebire de pesteri liniștite și mai ascetic budiste decorare, temple hinduse sunt decorate cu filet eye-catching și pline de culoare, care este tipic  arhitecturii indiene.


În jurul Chennai Tamilnande Mamalllapurama este un templu, cu turnurile sale seamănă templu turn Kaylasantha. Ele au fost construite cam în același timp.












































































 Pestera 14
Datând din secolul al 7-lea-lea, unul dintre ultimele din perioada timpurie de pesteri -. Cave 14 - a fost o Vihara budist, transformată într-un templu hindus. Planul ei este similar cu Pestera de 8 camera altarului, separat de peretele din spate și înconjurat de o pasarelă circular. Intrarea la sanctuar este păzită de două statui impozante de zeițe River - Gange și Yamuna, și într-o nișă în spatele și la dreapta, șapte zeițele de fertilitate "Sapta Matrika" copii pompă-hrănite în poală. Fiul lui Shiva - cu cap de elefant Ganesha - se află în partea dreaptă a ei, alături de cele două imagini oribile ale Kala și Kali, zeița morții. Frize frumoase împodobesc pereții lungi din peșteră. Incepand din fata, de pe friza din stânga (atunci când se confruntă altarul) descrie Durga ucide demon-Buffalo Mahisha, Lakshmi, zeita de avere, este așezat pe un tron ​​de lotus, iar slujitorii ei, elefanți stropit cu apa de trunchiuri, Vishnu în formă de porc Varaha salvarea zeița pământului Prithvi de inundații, și în cele din urmă Vishnu cu soțiile lor. Panou pe peretele opus sunt dedicate exclusiv Shiva. Pe al doilea front arată cum se joacă zaruri cu sotia sa, Parvati, iar apoi el efectuează dansul de crearea universului, în formă de - Nataraja, în timp ce al patrulea friza - ignoră grosolan încercări zadarnice de demonul Ravana lui să-l arunce și soția sa la casele lor pământești - Muntele Kailash.





 Pestera 15
Ca pestera din apropiere, o peșteră cu două etaje 15, intrarea la care este o scara lunga, a început viața ca un Vihara budist, dar a fost ocupată de indieni și transformat într-un altar al lui Shiva. Puteți sări peste un întreg nu este deosebit de interesant la primul etaj și du-te imediat în sus, în cazul în care mai multe probe de sculpturi cele mai magnifice din Ellora. Numele pesterii - "Das Avatar" ("Zece Avatare") - provine dintr-o serie de panouri, situate de-a lungul peretele din dreapta, care are cinci din cele zece încarnări - avatare - Vishnu. La cel mai apropiat de panoul de intrare arată Vishnu în imaginea de-al patrulea din om-leu - Narasimha, care a luat pentru a ucide demonul, pe care el nu a putut ucide "nici om, nici fiară, nici zi nici noapte, nici în interiorul palatului, nici în afara" ( Vishnu-l copleșit, au ascuns în zori în pragul palatului). Observați din fața senină demonul de moarte, care este calm și încrezător, pentru că el știe că a fi ucis de către Dumnezeu, vor primi mântuirea. Pe cea de a doua Guardian a intrării friza întruchiparea descris, de dormit "Dreamer Primeval", culcat pe inele Ananda - șarpele cosmic de Infinity. Din buric este pe cale să crească scape de floare de lotus, iar el va face Brahma și să înceapă crearea lumii.

Pe panoul sculptat într-o nișă de pe partea dreaptă a lobby descrie Shiva Lingam-ul de la care apar. Rivalii săi - Brahma și Vishnu, să stea în fața lui și cu umilință cere viziune, simbolizând prevalența în această regiune Shaivism. Și, în sfârșit, în mijlocul peretelui din stânga al camerei, atunci când se confruntă sanctuarul, sculptura cel mai elegant descrie o peșteră în formă de Shiva Nataraja, înghețate într-un dans pune.





 Peșteri 17-29
Doar trei dintre pesteri hinduse sunt toate situate pe un deal, în partea de nord a templului Kailash merita vizitate. Pestera 21 - "Ramesvara» (Ramesvara) - a fost înființată în secolul al 6-lea târziu. Se crede că ea este cea mai veche pestera hindus la Ellora, există unele sculpturi uimitoare din probe, inclusiv o pereche de zeițe râu frumos pe veranda parte, doi paznici statuie miraculoase, portari, și mai multe perechi de dragoste senzuală (mithunas), împodobesc pereții de la balcon. Rețineți, de asemenea panoul excelent reprezentând Shiva și Parvati. În peșteră 25, situat departe, există o imagine izbitoare a Soarelui lui Dumnezeu - Surya, a cerut pe carul său spre zori.

De aici poteca conduce trecut mai mult de două peșteri, și apoi brusc în jos pe suprafața de o stâncă abruptă la partea de jos a acestuia, în cazul în care există River Gorge mici. Traversarea râului sezon cu o cascadă, drumul urcă cealaltă parte a despicat și duce la Pestera 29 - "Dhumar Lena» (Dhumar Lena). Acest datând de la sfârșitul al 6-lea c. Pestera are un plan de teren neobișnuit în formă de cruce, similar cu Caves Elephanta în Mumbai port. Cele trei perechi de scări păzite de lei de creștere, iar pereții interiori sunt decorate cu frize uriașe. În partea stângă a lui Shiva intrare strapunge demon Andhaka (Andhaka), pe panoul următor reflectă încearcă să se scuture de pe ei Ravana cu multe armate și Parvati din partea de sus a Muntele Kailash (nota pitic dolofan teasing demon). Pe partea de sud prezintă o scenă de zaruri, care tachinează Shiva Parvati, mana ei ca ea se pregătește să arunce.






 Kailash Temple (Pestera 16)
Pestera 16, templul colosal de Kailash (zilnic 6.00 - 18.00, 5 rupii) este o capodoperă de Ellora. În acest caz, termenul "Pestera" este eronată. Deși templu, precum și toate peșterile au fost sculptate în stâncă, este izbitor de asemanatoare cu structurile convenționale de pe suprafața pământului - în Pattadakale și Kanchipuram în Europa de Sud India, pe modelul din care a fost construit. Se crede că acest monolit a fost conceput Rashtrakuta conducător Krishna I (756 -. 773 ani). A trecut, cu toate acestea, o sută de ani și a avut patru generații de regi, arhitecti si artizani, în timp ce proiectul nu a fost finalizat. Du-te calea care duce de-a lungul stâncilor creasta de nord a complexului, la site-ul principal turnului ghemuit și veți vedea de ce.

Doar o dimensiune de construcție uimitoare. Lucrarile au inceput cu excavarea de trei tranșee adânci în partea de sus a dealului, cu Kirk, sape și bucăți de lemn, care sunt înmuiate în apă și se introduc în crăpături înguste extins si maruntita bazalt. Când se afla, astfel, o bucată mare de piatră brută, a început să lucreze sculptorii regale. Estimează că un total de un sfert de milion de tone de moloz și firimiturile au fost tăiate din deal, improvizeze sau greșit, în acest caz, nu a fost. Templul a fost conceput ca o copie a Himalaya gigantstkim casa lui Shiva și Parvati - piramidal Muntele Kailash (Kailash) - vârf tibetan, care, spun ei, este "axa divin" între cer și pământ. Astăzi, aproape toate strat gros de tencuiala de var alb, care a dat Bisericii o imagine zăpadă vârf de munte, a căzut, dezvăluind o suprafață atenție artizanale piatră gri-maro. În partea din spate a turnului, aceste proiecții sunt expuse la secole de eroziune și decolorat și neclară, ca și în cazul de la căldură crud de sculptura gigant Deccan se topește încet.






 Intrarea principală în templu este prin bariera de piatra mare, care este proiectat pentru a distinge între tranziția de la lumesc la domeniul de sacru. După trecerea între cele două paza la intrarea râului zeițe Ganga și Yamuna, te afli într-un pasaj îngust care se deschide în curtea din fata principală în fața panoului cu imaginea lui Lakshmi - Zeita de avere - care se revarsa pereche de duș de elefanti - această scenă este cunoscută la indieni ca "Gadzhalakshmi." Personalizat presupune că pelerinii ocolit în jurul Muntele Kailash, în sensul acelor de ceasornic, așa merge în jos pe scări pe stânga și trece prin partea din față a patio la cel mai apropiat colț.

Din partea de sus a scării de beton în colțul puteți vedea toate cele trei secțiuni principale ale complexului. Primul - intrarea la statuia lui Nandi taur - vehicul de Shiva, situată în fața altarului, în următorii - complicat decorate, în profunzime în zidul de piatră din sala principală întâlnire, sau mandapa, care se mai pastreaza urme de ipsos colorat, acoperit inițial toată interiorul clădirii, și În cele din urmă, sanctuarul se cu turn piramidal 29 de metri scurt si gros, sau Shikhar (care sunt cel mai bine privit de sus). Aceste trei componente sunt bazate pe mărimea respectivă a unei platforme ridicate, care este sprijinit de o duzină elefanți colectare lotuși. Mai mult decât atât, ea simbolizează muntele sacru al lui Shiva, templu descrie, de asemenea, un car de gigant. Transeptele, proiectarea lateral al sălii principale sunt roțile, sanctuarul de Nandi - Clamp, și două trunchiuri de elefant, fără o viață-size în fața curții (mutilat de jefuitori Musulmani) - Proiect de animale.




 Cele mai multe dintre principalele atracții ale templului în sine este limitata de zidurile sale secundare, care sunt acoperite de o sculptură expresiv. La situate de-a lungul care duce la partea de nord a consiliului general mandapa lung descrie viu scene din Mahabharata. Este posibil pentru a vedea unele scene din viața lui Krishna, inclusiv cel care este prezentat în colțul din dreapta jos, cu numele copilului, supt asistenta piept otrăvit trimis de unchiul său rău să-l omoare. Krishna a supraviețuit, dar otrava vopsit pielea lui într-o culoare albastru distinctiv. Dacă veți continua examinarea de templu în sensul acelor de ceasornic, veți vedea că majoritatea panourilor de secțiunile inferioare ale templu dedicat Domnului Shiva. În partea de sud a mandapa, într-o nișă sculptate din cele mai proeminente parte din el, veți găsi basorelief, care este larg recunoscut ca fiind cel mai frumos exemplu de complex sculptură. Ea arată cum Shiva și Parvati deranjează cu multe capete demon Ravana, care a fost întemnițat în muntele sacru și este de rock acum pereții de închisoare pentru mai multe mâini. Shiva este de gând să-și afirme supremația lui, calmarea mișcare cutremur a degetului mare. Parvati, în același timp, l uitam fericit, sprijinindu-se pe cot, în timp ce una din slujnicele ei să fugă în panică.




 În acest moment, facem un ocol și merg până pe scări în jos (sud-vest), colț de curte, în "Sala de victime", cu sale izbitoare friză izobrazhneniem șapte zeiță-mamă, Sapta Matrika, și tovarășii lor oribile Kala și Kali (în picioare reprezentate pe partea de sus mormane de cadavre), sau capul drept în sus pe scări de sala principală de întâlniri, cu scene de luptă energică friza spectaculos din Ramayana, în sala de altar. Întâlnire cameră cu șaisprezece coloane învăluit sumbru jumătate de lumină, care este proiectat să se concentreze pe rugăciune în prezența divinității. Cu ajutorul unei lampă electrică portabilă se va aprinde fragmente de pictura murala plafon choukidar în care imaginea lui Shiva Nataraja efectuează dansul de nașterea universului, precum și oferă numeroase cupluri erotic Mithuna. Sanctuary în sine nu mai este un altar activ, deși este încă o piatră mare Lingam, yoni pe un piedestal, simbolizând aspectul dual al energiei reproducere a lui Shiva.

























































































 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină