Persoane interesate

miercuri, 4 ianuarie 2012

IMPORTANŢA PREZENTĂRILOR POWER POINT ÎN PREDARE






ROLUL PREZENTĂRILOR POWER POINT ÎN CADRUL ORELOR DE LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ



prof. Carmen – Mariana Codreş

Colegiul Tehnic „Aurel Vlaicu”, Galaţi



Abstract

                IT-ul  pare a  fi  pecetea unei  generaţii,  aşa cum casetofonul stereo a caracterizat cândva o alta. El are un impact deosebit, transformând profund societatea, globalizând-o (alături de alţi factori, desigur), ajutându-ne să ne deschidem la schimbare, la nou, la altfel de oameni şi moduri de  viaţă, la cunoaştere. În plus, tinde să fie unul dintre factorii principali în a impune o   limbă   unică   a   întregii   planete. 

                Internetul și mijloacele multimedia asigură condiții de învățare în orice domeniu, pentru orice nivel şi la orice vârstă. Învăţarea cu ajutorul internetului si multimedia devine astfel o alternativă educaţională atractivă pentru elevi. Prin intermediul internetului, pășim într-o lume digitalizată, care oferă date celor care dețin un calculator conectat. Învăţarea într-un mediu virtual are la bază teoriile învăţării autodirijate, cooperarea, autonomia, responsabilitatea pentru învățare revenindu-i educabilului. Pentru profesor, acest tip de învățare presupune un grad ridicat de interactivitate cu elevii prin discuţii, dezbateri care au loc în cadrul virtual. Învățând cu ajutorul internetului si al mijloacelor multimedia, educatul are mai multă autonomie, lucrează în ritm propriu, îşi alege singur centrele de interes, dispune de o motivaţie intrinsecă, îşi selectează priorităţile şi sarcinile de lucru, învață să-şi organizeze mai eficient timpul. Elevul devine responsabil de propria evaluare, implicându-se activ în procesul de învățare, negociere, consiliere. Evaluarea este mai puţin solicitantă, aceasta primind valenţe formatoare. Avantajele învăţării cu ajutorul calculatorului sunt: accesibilitatea, flexibilitatea, confortul; Spaţiul în care învață nu necesită formalizare; Interacţiunea cu profesorul este liberă; Elevul învăţă în propriul său ritm, înregistrându-și progresele, primind feedback permanent; Costurile de timp sunt reduse: accesul la informaţii este nelimitat; Dacă învăţământul tradiţional este organizat pe grupe de vârstă, cel online este organizat pe subiecte; într-o clasă virtuală pot fi reuniţi subiecţi de toate vârstele, cu pregătiri diferite, neglijând graniţele spaţiale; În mediul virtual învățarea este centrată pe utilizator;

                Prezentările Power Point sunt cel mai modern mijloc de predare care permite combinaţia imaginilor fixe si mobile care pot fi îmbogăţite progresiv odată cu progresul comentariilor formatorului.

            IT-ul şi literatura română

                În procesul didactic al predării literaturii, specialiştii se confruntă cu o nouă poziţie a cărţii şi a lecturii. Evoluţia tehnicii modifică tipul de receptare (noţiunile transmise), conţinuturile învăţării şi chiar unele repere culturale.

                Ca   orice  modificare   de   paradigmă   educaţională,   şi   aceasta   comportă   anumite riscuri,   aspecte   pozitive   şi   aspecte   negative.  Vom  aminti,   în   continuare,   câteva   dintre beneficiile pe care le aduce această ,,revoluţie”: 

Beneficii pentru profesori:

- disponibilitatea unei documentaţii vaste, în funcţie de necesităţi ;

-  existenţa   unui   sistem  pedagogic   eficient   de   susţinere   a   procesului   educativ   adaptat destinatarului, cu posibilităţi de a individualiza cunoştinţele ;

- facilitarea schimburilor de experienţă, de programe, colaborările.

Beneficii pentru elevi :

- motivaţia : elevii sunt fascinaţi de noile tehnici de predare ;

- Internetul reprezintă în şcoală o legătură cu lumea exterioară ;

- învăţarea de tehnici în vederea documentării, a realizării de sarcini educative ;

- integrarea resurselor multimedia.

                Opiniile pro şi contra au generat controverse aprinse în toată lumea. Subiectul a fost discutat   în   nenumărate   studii   şi   articole   de   specialitate.   Metodele didactice utilizate cu ajutorul T.I.C. reprezintă, fără îndoială, un factor de noutate  în studiul  disciplinei.  Specialiştii avertizează asupra faptului  că şi   la acest  nivel poate să apară acea  redundanţă  fără perspective,  a exerciţiului  mecanic efectuat   fără o intenţionalitate clară. Plictiseala va face în continuare parte din peisaj dacă lecţiile, oricum ar fi ele proiectate, nu conţin elemente de noutate şi diversitate.

                Utilizând   resurse   oferite   de   noile   tehnologii   ale   informaţiei,   profesorul   poate contribui la creşterea interesului elevilor faţă de conţinuturile didactice.

                Literatura   română   este   o   disciplină   în   cadrul   căreia   creativitatea   are   un   rol important.   Judecând  lucrurile  din această perspectivă,   studiul  acestei  discipline nu este complet dacă utilizăm numai metodele tradiţionale. Este bine ca elevii să cunoască nivelul la care s-a ajuns în domeniu, să ştie să utilizeze o carte electronică, să se descurce în cadrul unui hipertext, să poată citi articole din revistele de literatură, bloguri literare etc.

                Adăugăm aici dezinteresul crescut al elevilor pentru literatură şi pentru lectură, în general.  Nu se mai  citeşte.  Chiar şi utilizând metode noi de predare,  facilităţi  oferite de laboratorul de informatică, de radio şi TV, lectura susţinută a textelor literare se întâlneşte la elevi tot mai rar. Se preferă utilizarea conspectelor, a rezumatelor, a referatelor luate de-a gata. Internetul abundă şi în astfel   de resurse mediocre, copii pirat, referate şi proiecte slab realizate.  Este motivul  pentru care existenţa unor astfel de informaţii a contribuit la condamnarea spaţiului virtual şi la cultivarea unei neîncrederi generalizate. Mulţi profesori văd în Internet un loc rău famat, spaţiu de joacă al copiilor, o invenţie nedorită a acestui secol,   un   loc   al   kitsch-ului,   al   produselor   fără   valoare   etc.   Revenind   la   resursele educaţionale, este adevărat că aici găsim o mulţime de texte fără valoare, dar există şi site-uri create de profesionişti în domeniul culturii care oferă informaţii de calitate. În această direcţie consider  că ar   trebui   să orientăm atenţia   celor     interesaţi  de cultura  spaţiului virtual.

                Funcţiile de comunicare şi de informare ale Internetului, ale programelor şi aplicaţiilor IT, le transformă în resurse utile pentru ora de literatură. Ştim bine că o literatură nu se dezvoltă şi nici nu evoluează separat.   Studiul   literaturii   române   presupune   asigurarea   de   conexiuni,   realizarea   unor paralele cu alte literaturi şi culturi europene. Accesul mai rapid la opere literare din cultura franceză,   italiană,  spaniolă,  engleză  reprezintă o  facilitate  imensă care ar   fi  bine să  fie valorificată   corespunzător ;   de   asemenea,   la   nivelul   actului   predării,   foarte   utile   sunt schimburile de experienţă dintre profesorii de diferite naţionalităţi care predau literatură.

                Alături de ora de literatură,  ora de limbă şi comunicare are rolul de a familiariza elevul  cu  folosirea   adecvată  a  cuvintelor     în vederea  elaborării  unor   enunţuri   corecte. Vizează latura normativă şi funcţională a limbajului. La acest nivel trebuie să înţelegem că dezvoltarea   competenţelor  de utilizare a limbii  nu sunt  legate de existenţa unor site-uri specializate.  Deşi   elevii   pot   găsi   resurse   normative   pe   Internet,   ei   îşi   pot   îmbogăţi cunoştinţele utilizând resurse precum forumuri, dicţionare electronice, subiecte de limba şi literatura română date la concursuri şi olimpiade şcolare şi examene de bacalaureat în alţi ani, numeroase cărţi în format electronic, studii şi articole din reviste de specialitate (cultură, lingvistică, literatură).

                Evaluarea în cadrul orelor   de limba şi literatura română se realizează atât în mod tradiţional (teste şi verificări orale) cât şi utilizând resursele I.T, prezentările Power Point; elevii pot realiza colecţii de   lucrări,   interviuri,   lucrări   scrise,   proiecte,   pot   consulta   cărţi   şi   reviste.  Verificarea acestor sarcini se realizează atât tradiţional (prin întrebări, chestionare, evaluarea orală), cât şi  prin metode  oferite de noile  tehnologii   (exemplu:  prezentarea unei   lucrări   în Power Point).

                Pentru a utiliza resursele electronice în procesul de învăţare, un elev trebuie să aibă câteva competenţe de bază precum :

- exprimare corectă,  eficientă orală şi scrisă;

- emiterea de opinii critice privind conţinuturile parcurse ;

- atitudine creativă şi critică ;

- dialogul cu parteneri în mediul virtual şi nu numai ;

- colaborarea cu alte persoane, discuţii pe marginea materialelor în studiu ;

- capacitate de sinteză, revalorificare şi explicare a conţinuturilor textului ;

- abordarea  structurilor   textuale complexe  şi  explicarea acestora prin  segmentarea conţinuturilor;

- distingerea informaţiilor deductive de judecăţile de valoare;

- recunoaşterea   mărcilor   textuale   ideologice   şi   culturale   care   condiţionează interpretarea;

- punerea ideilor în practică, realizarea propriu-zisă a unui proiect.

                Competenţele sus-amintite nu vizează neapărat  utilizarea resurselor   virtuale; ele sunt   competenţe   de   bază   în   studiul   limbii   şi   literaturii   române.   Fără   o   bună   cultură generală,   fără  cunoaşterea  aprofundată  a  unor  noţiuni  de  teoria   literaturii,  de  limbă   şi comunicare, tehnologia cea mai avansată nu poate asigura calitatea actului educativ.                   Deşi materialele şi mijloacele didactice gândite pentru un text scris sau pentru un hipertext în mediul virtual se disting datorită conţinuturilor pe care le dezvoltă şi activităţilor propuse care   facilitează   învăţarea,   profesorul   poate   apela   la   oricare   dintre   cele   două   tipuri   de resurse, în funcţie de scopurile urmărite. Utilizând instrumentele informatice, elevul poate fi ajutat pentru a-şi reprezenta mai bine o realitate, pentru a cunoaşte noţiuni deja parcurse.

                Însă utilizarea avansată a acestui tip de resurse nu sunt accesibile elevilor cu un grad scăzut de inteligenţă şi cunoştinţe (în specialitate şi informatice).

Prezentările POWER POINT- un ajutor preţios pentru scrierea compunerilor









...
EDITURA
MAYA PUBLISHING

B-dul Dacia, Nr. 107, Bl. 3
Craiova, 200592
Telefon: 0766.299.431
Telefon/Fax: 0351.469.877




Toate drepturile rezervate. Nici o parte a acestei cărţi nu poate fi reprodusă sau transmisă sub nicio formă şi prin nici un mijloc, electronic sau mecanic, inclusiv prin fotocopiere, înregistrare sau prin orice sistem de stocare şi accesare a datelor, fără permisiunea Editurii.


ISSN 2068 – 665X
...

IMPORTANŢA PREZENTĂRILOR POWER POINT ÎN PREDARE

















 
 
 
 
 


„Un om are o singurã patrie,restul sunt ṭariʺ

(OCTAVIAN PALER)



de CASYAN AL KOZMA cl.a IV-a

COLEGIUL NAȚIONAL BĂNĂȚEAN TIMIȘOARA

Coord .n prof. VALENTINA DONNER

1              Sunt născut şi crescut pe aceste meleaguri reprezentate de câmpiile verzi pline de grâne, de munţii semeţi acoperiţi de păduri dese şi de dealurile bogate în rod. Râuri repezi cu apă cristalină scaldă aceste plaiuri şi poartă pe valurile lor povestea acestor pământuri. Apoi povestea este şoptită Dunării, care duce mai departe taina acestui popor şi o împărtăşeşte Mării Negre, sora bună a acestei ţări, numită România.

2               Aceasta este ţara mea. Aici s-a format naţiunea mea. Dar mai presus de orice asta este patria mea, România. Patria mea înseamnă mai mult decât cadrul pitoresc şi binecuvântat în care s-a născut poporul român, mai mult decât râul, ramul, codrul şi marea. Înseamnă locul în care au trăit şi au creat părinţii mei, dar şi părinţii bunicilor mei. Pe lângă dragostea pe care le-o port părinţilor mei, o dragoste specială o am şi pentru  bunicii mei români. Ca orice român care îşi iubeşte patria, am ca strămoși nume ilustre ale acestor pământuri: Mihai Viteazul, Ştefan cel Mare, Avram Iancu, Mihai Eminescu, Aurel Vlaicu, Nicolae Grigorescu, George Enescu, Constantin Brâncuşi şi mulţi, mulţi alţii. Fără ei, cuvântul patrie ar fi lipsit de conţinut. Fără sacrificiul lor pe altarul istoriei, al culturii şi al ştiinţelor, România ar fi doar o etichetă agăţată de un anumit contur pe harta lumii.

3                 Frumuseţea gândurilor despre patria mea, România, sunt doar vorbe dacă respectul şi iubirea faţă de ea nu sunt dovedite. Iar dovada se aduce nu prin vorbe, ci prin fapte. Iar dacă este cazul , prin sacrificiu, aşa cum au făcut întemeietorii şi strămoşii României. În viaţa de zi cu zi, iubirea faţă de ţară se traduce printr-o muncă cinstită, prin îndeplinirea îndatoririlor cetăţeneşti, prin respectul faţă de semeni, indiferent de naţionalitate sau etnicitatea lor. Să iubeşti libertatea ta şi a celorlalţi , să lupţi pentru dreptatea ta şi a celorlalţi este datoria oricui om care-şi iubeşte patria. Toate acestea sunt acţiuni prin care bunăstarea locuitorilor acestor locuri creşte, devin mai bogaţi, iar patria progresează spre un viitor  mult dorit de noi toti .

         Dar patrie nu înseamnă doar privirea îndreptată spre trecut şi prezent. Patrie înseamnă şi viitor, viitorul acestor locuri, precum şi al locuitorilor acestor pământuri: copiii şi nepoţii noştri. Faţă de ei trebuie să nutrim aceleaşi sentimente ca şi faţă de strămoşii noştri. Trebuie să ne asigurăm că le lăsăm o României curată, nepoluată, o ţară






EDITURA
MAYA PUBLISHING

B-dul Dacia, Nr. 107, Bl. 3
Craiova, 200592
Telefon: 0766.299.431
Telefon/Fax: 0351.469.877




Toate drepturile rezervate. Nici o parte a acestei cărţi nu poate fi reprodusă sau transmisă sub nicio formă şi prin nici un mijloc, electronic sau mecanic, inclusiv prin fotocopiere, înregistrare sau prin orice sistem de stocare şi accesare a datelor, fără permisiunea Editurii.


ISSN 2068 – 665X





... .IMPORTANŢA PREZENTĂRILOR POWER POINT ÎN PREDARE
RESPONSABIL: PROF. STĂNĂRÎNGĂ CARMEN ..

IMPORTANŢA PREZENTĂRILOR POWER POINT ÎN PREDARE





 (550x566,50kb)




...
Utilizarea tehnologiilor moderne
Utilizarea tehnologiilor moderne formă de integrare a educaţiei informale în educaţia formală
 

Prof.Goanta Constantina
Colegiul Tehnic ION MINCU Craiova

Trăim astăzi în mileniul dominat de noile tehnologii multimedia , care facilitează într-un mod uimitor comunicarea între oameni. Aproape că nu mai putem desfăşura activitatea profesională fără ajutorul calculatorului.
Posibilităţile de informare , prelucrare şi stocare pe care le oferă calculatorul , constituie oportunităţi de ameliorare a actului didactic la toate disciplinele de învăţământ .Pe de o parte , calculatorul incită la permanenta reconfigurare a imaginii pe care o avem despre domeniile cunoaşterii – accesarea de surse de informaţii , ne dă un plus de cunoaştere în termeni cantitativi , dar şi în termeni calitativi .
PowerPoint este o aplicaţie din pachetul Microsoft Office destinată realizării prezentărilor.
POWER POINT este o aplicaţie ce permite crearea de pagini electronice unite în cadrul unui singur fişier nume. PPT ce poate să conţină:
-          pagini (SLIDE-uri) de prezentare
-          efectuarea, pe paginile de prezentare, de adnotări invizibile pentru public;
-          modificarea paginilor unei prezentări existente;
-          adăugarea de pagini noi sau introducerea de texte, imagini CLIPART, diagrame EXCEL, tabele WORD sau alte obiecte;
-          inserarea de imagini artistice, utilizând o gamă largă de instrumente de desenare din POWER POINT;
-          efecte sonore şi animaţie, efecte speciale (tranziţii de la o pagină la alta, texte ce apar din toate direcţile, etc.).
Prezentările in PowerPoint au devenit o modalitate tot mai frecventă de a expune în mod creativ lecţii pentru clasă, rezultatele unor cercetări sau proiecte educaţionale.
Această activitate îşi propune familiarizarea elevilor cu elemente de bază ale noilor tehnologii informaţionale şi de comunicaţie. Printre altele, lecţia contribuie la dezvoltarea deprinderilor moderne de utilizator, la cunoaşterea modului de utilizare a instrumentelor informatice, la dezvoltarea deprinderilor de a lucra individual şi în echipă, precum şi la educarea elevilor pentru realizarea unor produse utilizabile şi dezvoltarea spiritului inventiv şi creator.Ora are un caracter dinamic în care elevii sunt încurajaţi să cunoască opiniile fiecăruia, să-şi dezvolte gândirea critică şi creativă, să participe deschis la discuţiile pe temele propuse, devenind spontani şi siguri pe sine.
Realizarea proiectelor în cadrul activităţilor practice va urmării dezvoltarea abilităţilor de lucru în echipă.
La toate nivelurile şcolare se observă îmbunătăţirea randamentului elevilor atunci când în procesul de învăţământ intervine calculatorul.Se acordă astfel elevilor sprijinul în dezvoltarea deprinderilor legate de comunicarea informaţiei, pentru a obtine, prezenta si transmite informaţii în forme variate: texte, grafică, tabele, etc. Instruirea elevilor trebuie să se realizeze într-un mod profesional iar calculatorul să ofere sugestii alternative pentru organizarea procesului de predare/învăţare în abordarea unor teme încurajând gândirea creativă şi critică, dezvoltând abilităţile elevilor în ceea ce priveşte prezentarea informaţiei şi, nu în ultimul rând, dezvoltarea unor îndemânări de procesare complexă a informaţiei cu ajutorul aplicaţiilor puse la dispoziţie de calculator.   
                Utilizarea calculatorului permite realizarea unor serii de activităţi şi de dezvoltări care sunt într-adevar unice.. Calculatorul sprijină procesul de educaţie iar metodele învăţământului tradiţional nu pot face faţă avalanşei de cunoştinţe  şi varietăţii de meserii şi domenii de activitate către care se îndreaptă copiii noştri. Avantajele utilizării noilor metode de învăţământ  în educaţia elevilor ar fi: reducerea consumului de timp, posibilitatea adaptării programelor personale de educaţie, posibilitatea acomodării rapide cu schimbările şi noile cunoştinţe din diverse domenii, posibilităţi extinse de educaţie interdisciplinară şi chiar reducerea costurilor educaţiei continue.Folosirea calculatorului cu tehnica sa de animaţie este de mare efect pedagogic în studiul predării matematicii,fizicii,geografiei,chimiei,disciplinelor tehnice,etc. Dialogul dintre profesor şi elevi este cu atât mai plăcut cu cât programele didactice sunt mai atractive, cu pauze, tonalităţi şi culori menite să-i creeze elevului o lume mai mică a sa în care să dorească să înveţe ştiinţa respectivă.
                Elevii îşi aduc şi ei aportul la activitatea din clasă, fiind interesaţi şi implicaţi prin interactivitate pe tot parcursul lecţiei. Imaginaţia elevilor este stimulată datorită numărului mare şi variat de programe special concepute, elevii devin mai rapizi în luarea deciziilor iar gândirea lor devine o gândire logică.
De asemenea elevii pot fi antrenaţi în realizarea unor Cd-uri, afişe, grafice, reviste, teste, diferite programe şi softuri educaţionale, jocuri, pliante publicitare, dicţionare on-line, activităţi educative interactive care să antreneze copii de pe întreaga planetă.
Elevii îşi dezvoltă capacitatea de a aprecia critic acurateţea şi corectitudinea informaţiilor dobândite din diverse surse, folosind calculatorul pentru dezvoltarea capacităţilor de comunicare, pentru colectarea, selectarea, sintetizarea şi prezentarea informaţiilor, pentru tehnoredactarea unor referate.


EDITURA
MAYA PUBLISHING

B-dul Dacia, Nr. 107, Bl. 3
Craiova, 200592
Telefon: 0766.299.431
Telefon/Fax: 0351.469.877




Toate drepturile rezervate. Nici o parte a acestei cărţi nu poate fi reprodusă sau transmisă sub nicio formă şi prin nici un mijloc, electronic sau mecanic, inclusiv prin fotocopiere, înregistrare sau prin orice sistem de stocare şi accesare a datelor, fără permisiunea Editurii.


ISSN 2068 – 665X
...



ŞCOALA CU CLS. I-VIII GHIDICI /IMPORTANŢA PREZENTĂRILOR POWER POINT ÎN PREDARE






 (555x393, 94Kb)





***
Slide-urile un S.O.S. pentru o copilãrie fericitã!
                                                 ,,De unde sunt eu?Sunt din copilãria mea.
                                        Sunt din copilãria mea ca dintr-o ṭarã.ˮ
                                                                                   (A.de Saint-Exupery)
                                                                                              de Mihulin Cosmina cl a IV-a
                                                                                 Colegiul Naional Bãnãean
                                                                                                 coord.Valentina-Carmen Donner
                  Copilãria este un tãrâm magic, o lume fermecatã,duioasã,linã,în care orice se poate întâmpla.Este vârsta la care ne putem întâlni oricând cu eroii din filme sau din benzi desenate, putem vizita orice loc din lume cu ochii minṭii  crezând cã am fost acolo cu adevãrat.
Familia este grupul cel mai important dintre toate grupurile sociale deoarece ea influenṭazã si modeleazã persoana umanã.Încã din primii ani de viaṭã copilul preia de la cei din jur gesturi, atitudini,limbajul,exemple de comportament.
Nu existã minune mai mare decât aceea de a fi copil ṣi totuṣi existã atâṭia micuṭi nefericiṭi pe planeta Pamânt   Mi-am dat seama  ce bine e sã ai un cãmin ṣi ambii pãrinṭi care sã-ṭi facã copilãria cât mai fericitã.
Ştim cu toṭii prin ce a trecut poporul japonez recent,respectiv în ziua de 11 martie 2011.Sunt mulṭi cei care au dispãrut dar ṣi mai mulṭi cei care nu au acoperiṣ deasupra capului.Au rãmas orfani copii prea mici sã se lupte singuri cu natura ṣi cu greutãṭile vieṭii. Sã ne amintim cã 2011 este Anul European al Voluntariatului.
Eu împreunã cu colegii de clasã ṣi doamna profesoarã am participat la proiectul ,,Lacrimi ṣi speranṭã, Japonia!ˮ. Am confecṭionat   cu toṭii obiecte care au fost vândute în cadrul expoziṭiei având aceastã temã.Suma de  bani adunatã cu acest prilej a fost donatã în contul Crucii Roṣii din Japonia.
               Vom reînvãṭa ṣi în acest an mai mult decât oricând ce este solidaritatea,toleranṭa ,diversitatea.
                   Lumea ar fi altfel dacã ne-am putea juca cu cât mai mulṭi copii de pe Terra, dacã ne-am putea           prinde de mâini pentru a forma o horã uriaṣã,cum este hora româneascã.O horã cu copii  galbeni, albi,
         negri  aṣa cum am vãzut eu într-un desen.
Versurile lui Rudyard Kipling vor fi pentru noi ṣi pentru adulṭi îndemnuri pentru a fãuri o copilãrie minunatã nouã,celor din preajma noastrã ṣi pentru generaṭiile viitoare:
               ,,Învaṭã de la soare cum trebuie s-apui!
                Învaṭã de la stâncã cât trebuie sã spui!
                Învaṭã de la vântul  ce-adie pe poteci!
                             Învaṭã de la toate cã toate ṭi-s surori!ˮ
Bibliografie:
1.Prezentãri POWER POINT. ECDL Avansatˮ,Casa de Editurã Andreco Educaṭional,A.Dulu,2005
2.,,Educaṭie civicã,Caietul elevului Cl a IV-aˮ,Editura Mirton,Anca Simeria,2007
3.,,Micul PrinṭˮAntoine de Saint-Exupery,editura Rao 2010
4.,,Dumbrava minunat ˮ,Mihail Sadoveanu,Editura  tineretului,1966
***



EDITURA

MAYA PUBLISHING



B-dul Dacia, Nr. 107, Bl. 3

Craiova, 200592

Telefon: 0766.299.431

Telefon/Fax: 0351.469.877









Toate drepturile rezervate. Nici o parte a acestei cărţi nu poate fi reprodusă sau transmisă sub nicio formă şi prin nici un mijloc, electronic sau mecanic, inclusiv prin fotocopiere, înregistrare sau prin orice sistem de stocare şi accesare a datelor, fără permisiunea Editurii.








ISSN 2068 – 665X






Totalul afișărilor de pagină