Persoane interesate

vineri, 6 ianuarie 2012

CONSILIERE PARENTALA



















































 



 

CONSILIERE PARENTALA



CONSILIERE PARENTALA






Sfaturi pentru părinţi….de la copilul lor



 

J Nu mă răsfăţa ! Ştiu că nu mi se cuvine tot ceea ce cer. Dar încerc totuşi.

J Nu-ţi fie teamă să fii ferm cu mine ! Asta mă aşează la locul meu.

J Nu folosi forţa cu mine ! Asta mă obişnuieşte cu ideea că numai forţa contează.

J Nu fi inconsecvent ! Asta mă pune în încurcătură şi mă face să încerc să scap nepedepsit.

J Nu-mi face promisiuni ! S-ar putea să nu le poţi ţine. Asta mă va face să-mi pierd încrederea în tine.

J Nu răspunde provocărilor mele atunci când spun sau fac lucruri care te supără ! Voi încerca atunci să capăt şi mai multe “victorii”.

J Nu te supăra prea tare când îţi spun “te urăsc” ! Nu cred ce spun, dar vreau să te fac să-ţi pară rău pentru ceea ce mi-ai făcut.

J Nu mă face să mă simt mai mic decât sunt ! Voi încerca să dovedesc contrariul, purtându-mă ca o persoană “importantă”.

J Nu face în locul meu nimic din ceea ce aş putea face singur ! Asta mă  face să mă simt ca un copil mic şi voi continua să te folosesc în serviciul meu.

J Nu-mi menaja “relele obiceiuri”, acordă-mi cât mai multă atenţie ! Altfel nu faci decât să mă încurajezi să le continui.

J Nu mă corecta în public ! Voi fi mult mai sensibil dacă îmi vei vorbi blând între patru ochi.

J Nu încerca să discuţi comportamentul meu în febra conflictului ! Din anumite motive, auzul meu nu e foarte bun în acel moment, iar cooperarea mea chiar mai slabă.

J Nu încerca să-mi ţii predici ! Vei fi surprins să constaţi cât de bine ştiu ce e bine şi ce e rău.

J Nu mă face să simt că greşelile mele sunt grave ! Trebuie să învăţ că pot face greşeli fără să simt că nu sunt bun de nimic.

J Nu mă cicăli ! Dacă o faci, va tebui să mă protejez prin a părea surd.

J Nu mă pedepsi prea tare ! Mă sperii uşor şi atunci s-ar putea să spun minciuni.

J Nu uita că-mi place să experimentez ! Învăţ din asta.

J Nu băga prea mult în seamă indispoziţiile mele! S-ar putea să profit de faptul că îmi acorzi mai multă atenţie când sunt bolnav

J Nu mă respinge când pun întrebări cinstite! Dacă o faci, vei constanta că nu te mai întreb şi caut informaţiile în altă parte.

J Nu-mi răspunde la întrebările presteşti şi fără sens ! Altefel voi încerca mereu să te agăţ cu astfel de întrebări.

J Nu încerca niciodată să pari perfect sau infailibil, pentru că mă vei face să simt că nu te voi putea ajunge niciodată.

J Nu te teme că petrecem prea puţin timp înpreună ! Contează cum îl petrecem.

J Nu te teme dacă eu sunt speriat ! Arată-te curajos!

J Poartă-te cu mine ca şi cu prietenii tăi ! Ţine minte: învăţ mai binede la un model decât de la un critic.

J Nu uita că nu pot creşte fără încurajări şi înţelegere !







Şi în afară de asta, te iubesc foarte mult.

Te rog, iubeşte-mă şi tu în schimb!





 

POWER POINT - PROPRIETĂŢILE CHIMICE ALE BAZELOR











 (549x640,62kb)








POWER POINT - PROPRIETĂŢILE CHIMICE  ALE BAZELOR

Prof.chimie: Merinde Elisabeta
Şcoala Generală Nr.1 Codlea

Prezentarea în power point este un mijloc de învăţare eficient în folosirea metodele activ participative la orele de curs.
Folosirea  power poin-ului  în  lecţia Proprietăţile chimice ale bazeloreste un material de ajutor în realizarea unei ore reuşite în care elevii participă activ în rezolvarea itemurilor stabiliţi precum şi în realizarea cu succes a obiectivelor propuse de profesor.
Prezentarea cuprinde slide-uri cu ajutorul cărora profesorul verifică cunoştinţele acumulate până în prezent a elevilor despre baze, prin muncă independentă sau de grup  şi slide-uri care sǎ conducă lucrarea experimentală de laborator prin descoperirea proprietăţilor chimice ale bazelor astfel încât elevii să  efectueze experimente practice , folosind în mod corect reactivii şi ustensilele de laborator de la mesele de lucru.
Materialul de lucru canalizează elevii în investigarea şi descoperirea dirijată a rezultatelor aşteptate de profesor . El este permanent în faţa elevilor ceea ce le captează atenţia şi-i implică în rezolvarea  problemelor practice iar sub coordonarea profesorului  descoperă utilizările practice şi stabilesc  observaţiile şi concluziile corecte. Aceasta se datorează  şi elementelor de prezentare folosite care pot  fi  vesele implicând imagini care confirmă informaţia dată şi stimulând elevii într-un mod creativ. .Fiecare item de rezolvare a muncii, independente sau în grup, a elevilor este urmat de un slide care prezintă rezultatele aşteptate de profesor. Elevii confruntă rezultatele, obţinându-se astfel feed-beck-ul  aştetpat.
Scopul  lecţiei este repede şi uşor de atins dacă profesorul foloseşte astfel de prezentări în timpul lecţiei .
Pentru mine este un material de nelipsit la ore şi nu numai, adăugând un impact pozitiv muncii mele, folosind  timpul eficient, iar lucrarea propusă o recomand cu multă încredere şi altor cadre didactice de specialitate.
 

IMPORTANŢA PREZENTĂRILOR POWER POINT





 (504x379,50kb)




...
IMPORTANŢA    PREZENTĂRILOR    POWER    POINT

Prof. Bigea Livioara
Şcoala cu clasele I-VIII Piscu Vechi

Realizarea unei prezentări, folosind aplicaţia PowerPoint, constituie un material didactic eficient, stimulativ şi atractiv, deosebit de util unui profesor în timpul predării.
Prezentarea PowerPoint, nu necesită aparatură performanta pentru realizare; orice calculator cu sistem de operare Windows, cu Microsoft Office (2000) instalat poate rula aceasta aplicaţie, cu succes.
Prezentările PowerPoint sunt cel mai modern mijloc de predare care permite combinaţia imaginilor fixe şi mobile  care pot fi îmbogăţite progresiv odată cu progresul comentariilor formatorului.
Dacă veţi alege acest tip de prezentare veţi constata că:
- această alegere sporeşte implicarea participativă profesor – elev - părinte;
- că prezentarea PowerPoint este considerată atractivă şi captează în mod deosebit atenţia elevilor şi în general a auditoriului;
- astfel cursul se va transforma, pentru auditoriu, într-un roman de aventuri captivant în imagini;
- prezentată alături de manual, sporeşte interesul de cunoaştere al elevilor şi le incită imaginaţia;
- prezentarea PowerPoint are avantajul că poate fi revăzută, prin accesarea de pe pagina web a profesorului, de câte ori se doreşte;
- se poate realiza astfel, un dialog constructiv, individual, pentru fiecare elev şi părinte în parte, care contribuie la îmbunătăţirea cursului, în funcţie de specificul şi interesele grupului ţintă.
Varianta “primitiva” a PowerPoint-ului, prezentările in Word au pierdut teren de  mulţi ani in mediul corporatist, principalele sale dezavantaje fiind lipsa de impact vizual si dificultăţile pe care le implica la nivel de organizare a textului.
O imagine face cât 1000 de cuvinte spune un proverb. În mod similar, o prezentare de calitate poate transmite foarte multe informaţii utile unui auditoriu într-un timp foarte scurt. Cu toate acestea sunt foarte frecvente situaţiile în care suntem nevoiţi să urmărim prezentări jalnice, cu text de dimensiuni mici şi culori neinspirat alese, cu slide-uri prea încărcate, cu grafice prea detaliate, cu animaţii care obosesc atenţia şi deseori lipsite de conţinut.
La fel ca orice altceva, prezentările PowerPoint sunt folositoare cu condiţia să nu fie utilizate abuziv efectele multimedia. În ceea ce ne priveşte, o prezentare PowerPoint este de fapt utilă şi ajută la instruire /predare atât timp cât rămâne simplă, clară, fără prea multe efecte multimedia ceea ce ar însemna: asistarea transmiterii cursului, dar nu dominarea lui.
Pentru că este la modă, există un riscul supra-folosirii în exces a acestor prezentări ceea ce, în final,  poate să distragă atenţia în loc s-o faciliteze.

PUNCTE FORTE:
- este un mod distractiv de predare a conţinutului şi ridicare a problemelor;
- menţin trează atenţia grupului;
- dau aparenţa profesionalismului;
- stimulează discuţiile;
- puteţi face modificări până în ultimul moment;
- tranziţiile între diapozitive şi animaţiile oferă un mai mare control asupra ritmului prezentării;
- animaţia textului şi a ilustraţiilor atrage atenţia publicului şi vă ajută să vă ilustraţi ideile pe care le expuneţi;
- puteţi utiliza cu avantaje maxime efectele multimedia, cum ar fi sunetul şi imaginile video;
- bune pentru  grupuri mari sau mici;
- uşor de integrat cu discuţia din clasă;
- sunt animate, aceasta făcând;
- folosesc tehnologie modernă;
- sunt uşor de actualizat;

DEZAVANTAJE:
- necesită echipament special/facilităţi;
- necesită instrucţiuni speciale pentru a crea;
- necesită timp semnificativ de creare;
- necesită cunoştinţe de lucru cu computerul/grafice de bază /deprinderi de compunere;

PREGĂTIRE:
- necesită pregătirea unor echipamente/mijloace;
-  efectiv doar dacă facilitatorul pregăteşte întrebări de discutat după  prezentarea casetei;

SECRETELE UNUI POWER POINT REUŞIT:
- să realizeze o sinteză a celor mai importante şi mai relevante informaţii;
- prezentarea trebuie sa fie aerisita, schematizata, cu cat mai puţin text pe pagina;
- impact vizual puternic;
- să folosească scheme sau grafice simple;
- să aibă o componentă de mesaj afectiv;

Sugestii de teme care se pot realiza utilizând Power Point
 - toate proiectele realizate în Word pot fi dezvoltate prin prezentări Power Point, devenind astfel foarte atrăgătoare.
- la LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ - temele de sinteză sau recapitulative pot fi foarte frumos realizate printr-o prezentare structurată;
- la orele de LIMBI STRĂINE orice lecţie legată de ţările respective poate fi realizate prin imagini, animaţie şi sunet adecvat, iar secvenţele de oră de conversaţie poate fi uşor “ghidată” printr-o prezentare cu înregistrarea pronunţiei corecte;
- la GEOGRAFIE, PowerPoint poate fi util la lecţiile referitoare la:
   􀂾 relieful ţărilor respective (prezentările utilizate vor fi foarte explicite şi atractive)
   􀂾 hărţi (acestea pot fi analizate pe zone cât de mici doriţi);
   􀂾 bogăţiile naturale,(imaginile şi diagramele inserate vor avea un efect deosebit asupra elevilor cărora li se vor fixa mult mai uşor noile noţiuni), etc;
- la orele de ISTORIE, puteţi folosi PowerPoint la:
   􀂾 prezentarea documentelor istorice care atestă evenimentele;
   􀂾 prezentarea vestigiilor istorice;
   􀂾 derularea evenimentelor (o prezentare integratoare cu animaţie şi sunet va fi de neuitat pentru elevi). Participanţii la diferite evenimente (revoluţii, războaie, mişcări populare) pot fi prezentaţi profesionist (utilizând imagini de epocă, secvenţe din filme,etc).
- la orele de FIZICĂ se poate prezenta orice experiment, evolutiv, cu animaţia corespunzătoare, ceea ce va determina un interes sporit al elevilor şi o înţelegere corectă a noţiunilor teoretice studiate.
- la orele de CHIMIE se poate prezenta modul concret de desfăşurare a unei reacţii;
- la MATEMATICĂ se poate prezenta modul de rezolvare a unei probleme de geometrie, trasând evolutiv figura, fixând corect toate noţiunile şi rezolvând problema pas cu pas;
- la orele de CONSILIERE se poate prezenta orice temă în mod plăcut pentru elevi.
Ei sunt atât de interesaţi şi atraşi de muzică şi filme....iată acum avem posibilitatea să le oferim muzică şi filme educative atractive şi de calitate
...



IMPORTANŢA UTIZĂRII POWER POINT ÎN ORA DE FIZICĂ Prof.Popescu Mihaela









...

IMPORTANŢA UTIZĂRII POWER POINT ÎN ORA DE FIZICĂ

Prof.Popescu Mihaela
C.N.,, Fraţii Buzeşti  Craiova

POWER POINT este o aplicaţie ce permite crearea de pagini electronice unite în cadrul unui singur fişier ce poate să conţină:
- pagini (SLIDE-uri) de prezentare;
- efectuarea, pe paginile de prezentare, de adnotări invizibile pentru public;
- modificarea paginilor unei prezentări existente;
- adăugarea de pagini noi sau introducerea de texte, imagini CLIPART, diagrame EXCEL, tabele WORD sau alte obiecte;
- inserarea de imagini artistice, utilizând o gamă largă de instrumente de desenare din POWER POINT;
- efecte sonore şi animaţie, efecte speciale (tranziţii de la o pagină la alta, texte ce apar din toate direcţile, etc.).
Aceste lecţii computerizate respectă metodica predării, şi rigoarea stiintifica, în plus facilitează înţelegerea şi sunt atractive încât elevii încep să înveţe cu plăcere fizica. Astfel, se îmbină plăcutul cu utilul.
Cred ca este extrem de necesar să intervenim cu noi tehnici de predare, pe baza utilizării noilor tehnologii, şi a calculatorului, pentru a câştiga interesul elevilor pentru şcoala. în plus programul Ministerului Educaţiei de dotare a şcolilor cu calculatoare performante, conectate în reţea şi conectate la Internet a reprezentat o investiţie extrem de mare şi, pentru a fi exploatată la adevărata valoare consider utilă realizarea lecţiilor computerizate şi a softurilor educaţionale.
Se poate afirma că problematica formării (perfecţionării) profesorilor, indiferent de contextul naţional sau de concepţia dominată la momentul dat constă în cinci sau şase teme ce redau problemele fundamentale ale formării pentru profesiunea didactică:
1. necesitatea unei redefiniri a obiectivelor formării;
2. necesitatea de a articula formarea iniţială cu ce a continuă;
3. aceea de a echilibra formarea iniţială cu cea continuă;
4. iniţierea în noile tehnologii şi metodologii (predare, învăţare şi mai ales în domeniul evaluării);
5. strîngerea legăturilor dintre teorie şi practică (în particular printr-un sistem de alternanţă)(după G. Ferry), creare reţele informaţionale interne ( clasa de calculatoare (informatica) – clasa pentru desfăşurarea lecţiilor asistate de calculator la alte discipline şcolare – cancelaria profesorilor (loc pentru pregătirea orelor de către profesori ) – cabinetul mutimedia (dotat cu ecran şi proiector) – birourile mangerilor şcolari (director – director adjunct), accesul liber al cadrelor didactice şi elevilor la serviciul INTERNET (bandă largă), managementul eficient al resurselor umane şi informaţionale.
Utilizarea TIC în general, în procesul educaţional,  este un imperativ al timpului, în contextul dezvoltării vertiginoase a tehnologiilor informaţionale. A intrat deja in obişnuinţa zilnica utilizarea calculatorului, pentru comunicare, informare, instruire.
Cred că instruirea asistată de calculator la lecţiile de fizică are următoarele avantaje:
·       contribuie la eficienţa instruirii, este un rezultat al introducerii treptate a informatizării în învăţămînt;
·       permite diversificarea strategiei didactice, facilitînd accesul elevului la informaţii mai ample, mai logic organizate, structurate variat, prezentate in modalitaţi diferite de vizualizare;
·       pune accentul pe participarea elevilor, îi dă elevului un rol activ in procesul de invăţare;
·       elevii lucrează în ritmul propriu;
·       invpţarea este individualizata, nu standardizata;
·       stimulează interesul faţă de nou;
·       stimulează dezvoltarea imaginaţiei;
·       pe ecran pot fi simulate unele procese, situaţii care cu ajutorul resurselor tradiţionale este dificil (sau chiar imposibil) să le obţii;
·       permite aprecierea obiectivă a rezultatelor şi progreselor obţinute de elev.
Fiecare profesor încearcă să apropie elevii, să îi ajute să înteleagă materia pe care o predă, să îşi organizeze orele de fizică astfel încât elevii să vina cu plăcere la ele şi să descopere atât adevărurile stiintifice, cât şi, mai ales , plăcerea de a învăţa. Nu este uşor datorită existenţei unui interes relativ scăzut pentru şcoala al unora dintre elevi.  Cel mai important lucru ar fi recâştigarea interesului elevilor pentru şcoala, prin sporirea accentului practic şi atractivitatii orelor de studiu, prin utilizarea unor mijloacelor multimedia, a calculatorului, şi noi strategii didactice : o modalitate de organizare a activitatilor de învatare trebuie să permită elevului să vizualizeze fenomenul fizic studiat, să atragă atenţia elevului, să asigure interactivitatea, elevul să participe activ la lecţie, să fie „antrenat” în activitatile desfasurate, şi, în acelaşi timp demersul stiintific să fie cât mai riguros, dar şi apropiat de viata de zi cu zi şi de practica, pentru ca elevii să înteleaga ca fizica, şi disciplinele predate în şcoala, au o mare aplicabilitate în viata şi în tehnica, şi ca nu reprezintă doar un domeniu teoretic.
O astfel de modalitate de organizare a activitatilor de învatare ,cu rezultate bune, se poate obţine prin îmbinarea metodelor bazate pe utilizarea aparaturii de laborator, a reţelei de calculatoare şi a tablei şi cretei – toate în acelaşi laborator dotat fie cu reţea de calculatoare fie cu un singur computer, dar cu proiector, sau în laboratorul AEL, dar înzestrat şi cu aparatura de laborator necesara orei de fizică. Un element esenţial al acestei modalităţi de organizare a activităţilor de învatare este constituit de utilizarea unui nou sistem de lecţii computerizate, care se derulează pe monitoarele elevilor (sau pe planşa proiectorului).
În scopul îmbunatatirii activitatilor didactice, şi pentru crearea acestui nou sistem de lecţii computerizate,au apărut materiale  ce constau în crearea unor seturi de lecţii computerizate pentru toate clasele de gimnaziu sau liceu, cu experimente virtuale, animaţii, simulări computerizate concepute pentru a mări interesul elevilor pentru fizică şi pentru şcoală, aceste lecţii fiind atractive pentru elevi şi facilitează înţelegerea fizicii, stimulează gândirea, îmbina utilul cu plăcutul.

BIBLIGRAFIE
• Curriculum Naţional pentru învăţămntul obligatoriu. Cadru de referinţă, M.E.N.,C.N.C, Ed.Corint, Bucureşti, 1998;
• Evaluarea continuă a elevilor şi examenele, DE LANDSHERE G., Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1975;
• Instruirea şcolară. Perspective teoretice şi aplicative, IU CU, R.B. Polirom, Iaşi, 2001;
• Ghidul dumneavoastră pentru Microsoft, Office, Professional pentru Windows 2000, MARQUIS A., COURTER G, Ed. AII Educaţional, Bucureşti, 1998;
• Instruire şi învăţare, NEACŞU I., Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1999
sursa imaginii : freedigitalphotos.net
...



Totalul afișărilor de pagină