Persoane interesate

vineri, 6 ianuarie 2012

CONSILIERE PARENTALA



CONSILIERE PARENTALA






Sfaturi pentru părinţi….de la copilul lor



 

J Nu mă răsfăţa ! Ştiu că nu mi se cuvine tot ceea ce cer. Dar încerc totuşi.

J Nu-ţi fie teamă să fii ferm cu mine ! Asta mă aşează la locul meu.

J Nu folosi forţa cu mine ! Asta mă obişnuieşte cu ideea că numai forţa contează.

J Nu fi inconsecvent ! Asta mă pune în încurcătură şi mă face să încerc să scap nepedepsit.

J Nu-mi face promisiuni ! S-ar putea să nu le poţi ţine. Asta mă va face să-mi pierd încrederea în tine.

J Nu răspunde provocărilor mele atunci când spun sau fac lucruri care te supără ! Voi încerca atunci să capăt şi mai multe “victorii”.

J Nu te supăra prea tare când îţi spun “te urăsc” ! Nu cred ce spun, dar vreau să te fac să-ţi pară rău pentru ceea ce mi-ai făcut.

J Nu mă face să mă simt mai mic decât sunt ! Voi încerca să dovedesc contrariul, purtându-mă ca o persoană “importantă”.

J Nu face în locul meu nimic din ceea ce aş putea face singur ! Asta mă  face să mă simt ca un copil mic şi voi continua să te folosesc în serviciul meu.

J Nu-mi menaja “relele obiceiuri”, acordă-mi cât mai multă atenţie ! Altfel nu faci decât să mă încurajezi să le continui.

J Nu mă corecta în public ! Voi fi mult mai sensibil dacă îmi vei vorbi blând între patru ochi.

J Nu încerca să discuţi comportamentul meu în febra conflictului ! Din anumite motive, auzul meu nu e foarte bun în acel moment, iar cooperarea mea chiar mai slabă.

J Nu încerca să-mi ţii predici ! Vei fi surprins să constaţi cât de bine ştiu ce e bine şi ce e rău.

J Nu mă face să simt că greşelile mele sunt grave ! Trebuie să învăţ că pot face greşeli fără să simt că nu sunt bun de nimic.

J Nu mă cicăli ! Dacă o faci, va tebui să mă protejez prin a părea surd.

J Nu mă pedepsi prea tare ! Mă sperii uşor şi atunci s-ar putea să spun minciuni.

J Nu uita că-mi place să experimentez ! Învăţ din asta.

J Nu băga prea mult în seamă indispoziţiile mele! S-ar putea să profit de faptul că îmi acorzi mai multă atenţie când sunt bolnav

J Nu mă respinge când pun întrebări cinstite! Dacă o faci, vei constanta că nu te mai întreb şi caut informaţiile în altă parte.

J Nu-mi răspunde la întrebările presteşti şi fără sens ! Altefel voi încerca mereu să te agăţ cu astfel de întrebări.

J Nu încerca niciodată să pari perfect sau infailibil, pentru că mă vei face să simt că nu te voi putea ajunge niciodată.

J Nu te teme că petrecem prea puţin timp înpreună ! Contează cum îl petrecem.

J Nu te teme dacă eu sunt speriat ! Arată-te curajos!

J Poartă-te cu mine ca şi cu prietenii tăi ! Ţine minte: învăţ mai binede la un model decât de la un critic.

J Nu uita că nu pot creşte fără încurajări şi înţelegere !







Şi în afară de asta, te iubesc foarte mult.

Te rog, iubeşte-mă şi tu în schimb!





 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină