Persoane interesate

vineri, 6 ianuarie 2012

IMPORTANŢA UTIZĂRII POWER POINT ÎN ORA DE FIZICĂ Prof.Popescu Mihaela









...

IMPORTANŢA UTIZĂRII POWER POINT ÎN ORA DE FIZICĂ

Prof.Popescu Mihaela
C.N.,, Fraţii Buzeşti  Craiova

POWER POINT este o aplicaţie ce permite crearea de pagini electronice unite în cadrul unui singur fişier ce poate să conţină:
- pagini (SLIDE-uri) de prezentare;
- efectuarea, pe paginile de prezentare, de adnotări invizibile pentru public;
- modificarea paginilor unei prezentări existente;
- adăugarea de pagini noi sau introducerea de texte, imagini CLIPART, diagrame EXCEL, tabele WORD sau alte obiecte;
- inserarea de imagini artistice, utilizând o gamă largă de instrumente de desenare din POWER POINT;
- efecte sonore şi animaţie, efecte speciale (tranziţii de la o pagină la alta, texte ce apar din toate direcţile, etc.).
Aceste lecţii computerizate respectă metodica predării, şi rigoarea stiintifica, în plus facilitează înţelegerea şi sunt atractive încât elevii încep să înveţe cu plăcere fizica. Astfel, se îmbină plăcutul cu utilul.
Cred ca este extrem de necesar să intervenim cu noi tehnici de predare, pe baza utilizării noilor tehnologii, şi a calculatorului, pentru a câştiga interesul elevilor pentru şcoala. în plus programul Ministerului Educaţiei de dotare a şcolilor cu calculatoare performante, conectate în reţea şi conectate la Internet a reprezentat o investiţie extrem de mare şi, pentru a fi exploatată la adevărata valoare consider utilă realizarea lecţiilor computerizate şi a softurilor educaţionale.
Se poate afirma că problematica formării (perfecţionării) profesorilor, indiferent de contextul naţional sau de concepţia dominată la momentul dat constă în cinci sau şase teme ce redau problemele fundamentale ale formării pentru profesiunea didactică:
1. necesitatea unei redefiniri a obiectivelor formării;
2. necesitatea de a articula formarea iniţială cu ce a continuă;
3. aceea de a echilibra formarea iniţială cu cea continuă;
4. iniţierea în noile tehnologii şi metodologii (predare, învăţare şi mai ales în domeniul evaluării);
5. strîngerea legăturilor dintre teorie şi practică (în particular printr-un sistem de alternanţă)(după G. Ferry), creare reţele informaţionale interne ( clasa de calculatoare (informatica) – clasa pentru desfăşurarea lecţiilor asistate de calculator la alte discipline şcolare – cancelaria profesorilor (loc pentru pregătirea orelor de către profesori ) – cabinetul mutimedia (dotat cu ecran şi proiector) – birourile mangerilor şcolari (director – director adjunct), accesul liber al cadrelor didactice şi elevilor la serviciul INTERNET (bandă largă), managementul eficient al resurselor umane şi informaţionale.
Utilizarea TIC în general, în procesul educaţional,  este un imperativ al timpului, în contextul dezvoltării vertiginoase a tehnologiilor informaţionale. A intrat deja in obişnuinţa zilnica utilizarea calculatorului, pentru comunicare, informare, instruire.
Cred că instruirea asistată de calculator la lecţiile de fizică are următoarele avantaje:
·       contribuie la eficienţa instruirii, este un rezultat al introducerii treptate a informatizării în învăţămînt;
·       permite diversificarea strategiei didactice, facilitînd accesul elevului la informaţii mai ample, mai logic organizate, structurate variat, prezentate in modalitaţi diferite de vizualizare;
·       pune accentul pe participarea elevilor, îi dă elevului un rol activ in procesul de invăţare;
·       elevii lucrează în ritmul propriu;
·       invpţarea este individualizata, nu standardizata;
·       stimulează interesul faţă de nou;
·       stimulează dezvoltarea imaginaţiei;
·       pe ecran pot fi simulate unele procese, situaţii care cu ajutorul resurselor tradiţionale este dificil (sau chiar imposibil) să le obţii;
·       permite aprecierea obiectivă a rezultatelor şi progreselor obţinute de elev.
Fiecare profesor încearcă să apropie elevii, să îi ajute să înteleagă materia pe care o predă, să îşi organizeze orele de fizică astfel încât elevii să vina cu plăcere la ele şi să descopere atât adevărurile stiintifice, cât şi, mai ales , plăcerea de a învăţa. Nu este uşor datorită existenţei unui interes relativ scăzut pentru şcoala al unora dintre elevi.  Cel mai important lucru ar fi recâştigarea interesului elevilor pentru şcoala, prin sporirea accentului practic şi atractivitatii orelor de studiu, prin utilizarea unor mijloacelor multimedia, a calculatorului, şi noi strategii didactice : o modalitate de organizare a activitatilor de învatare trebuie să permită elevului să vizualizeze fenomenul fizic studiat, să atragă atenţia elevului, să asigure interactivitatea, elevul să participe activ la lecţie, să fie „antrenat” în activitatile desfasurate, şi, în acelaşi timp demersul stiintific să fie cât mai riguros, dar şi apropiat de viata de zi cu zi şi de practica, pentru ca elevii să înteleaga ca fizica, şi disciplinele predate în şcoala, au o mare aplicabilitate în viata şi în tehnica, şi ca nu reprezintă doar un domeniu teoretic.
O astfel de modalitate de organizare a activitatilor de învatare ,cu rezultate bune, se poate obţine prin îmbinarea metodelor bazate pe utilizarea aparaturii de laborator, a reţelei de calculatoare şi a tablei şi cretei – toate în acelaşi laborator dotat fie cu reţea de calculatoare fie cu un singur computer, dar cu proiector, sau în laboratorul AEL, dar înzestrat şi cu aparatura de laborator necesara orei de fizică. Un element esenţial al acestei modalităţi de organizare a activităţilor de învatare este constituit de utilizarea unui nou sistem de lecţii computerizate, care se derulează pe monitoarele elevilor (sau pe planşa proiectorului).
În scopul îmbunatatirii activitatilor didactice, şi pentru crearea acestui nou sistem de lecţii computerizate,au apărut materiale  ce constau în crearea unor seturi de lecţii computerizate pentru toate clasele de gimnaziu sau liceu, cu experimente virtuale, animaţii, simulări computerizate concepute pentru a mări interesul elevilor pentru fizică şi pentru şcoală, aceste lecţii fiind atractive pentru elevi şi facilitează înţelegerea fizicii, stimulează gândirea, îmbina utilul cu plăcutul.

BIBLIGRAFIE
• Curriculum Naţional pentru învăţămntul obligatoriu. Cadru de referinţă, M.E.N.,C.N.C, Ed.Corint, Bucureşti, 1998;
• Evaluarea continuă a elevilor şi examenele, DE LANDSHERE G., Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1975;
• Instruirea şcolară. Perspective teoretice şi aplicative, IU CU, R.B. Polirom, Iaşi, 2001;
• Ghidul dumneavoastră pentru Microsoft, Office, Professional pentru Windows 2000, MARQUIS A., COURTER G, Ed. AII Educaţional, Bucureşti, 1998;
• Instruire şi învăţare, NEACŞU I., Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1999
sursa imaginii : freedigitalphotos.net
...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină