Persoane interesate

luni, 10 decembrie 2012

Cupe de cafea din chihlimbar






1 (700x514, 48KB)

2 (700x642, 47KB)


3 (700x525, 40KB)

4 (700x623, 46Kb)

5 (700x525, 29KB)
6 (700x507, 29KB)
7 (340x455, 23KB)

8 (700x607, 43Kb)
10 (700x466, 54Kb)
11 (700x466, 50 KO)
13 (700x523, 28KB)
62180781_HD3903b (700x466, 43Kb)

















De vorbă cu Domnu' Trandafir






Dragă Domnule Trandafir,  

Se spune că dumneavoastră aţi fi un simbol pentru dascăli, un model de învăţător blând şi iubitor. Şi eu sunt învăţătoare. Mai bine zis, am fost, până am devenit institutoare. Nici institutoare nu mai sunt, că acum am devenit profesor pentru învăţământul primar. Eee! Sună mai bine, trebuie să recunoaşteţi. E drept că nu am ajuns profesor cu una, cu două. De fapt, ba cu două. Cu două… facultăţi. „Ce-s alea facultăţi?” Da, chiar mă miram să ştie un simplu învăţător ce-nseamnă facultate. Câte credite aţi strâns, domnule Trandafir, în cariera dumneavoastră? Cum adică „ce-s alea credite?”? Dovada că ai muncit, că ai fost eficient. Se adună la dosarul personal, după fiecare curs de formare. „Ce-i ăla dosar personal? Ce-s alea cursuri de formare?”Dosarul personal înseamnă, de fapt, mai multe bibliorafturi (vă explic altădată ce-s alea bibliorafturi) în care sunt aranjate multe, multe hârtii ştampilate, cu număr de înregistrare. Cât de multe? Aşa, vreo câteva kilograme. Păi, vedeţi, pe vremea dumneavoastră pregătirea nu cântărea aşa greu! Cursurile de formare sunt absolut necesare pentru a ţine pasul cu noutăţile. Doar că, uneori, noutăţile năvălesc aşa de multe deodată, că nu mai poţi ţine pasul cu ele. De curând, mi s-a propus să mă înscriu la un curs de formare cu tema „Managementul educaţiei”. Se desfăşoară la Universitatea din Petroşani, timp de două semestre. Costă el 1400 de lei (un fleac!), dar merită! Are 60 de credite care mai sunt şi transferabile. Vrei să ajungi director sau mentor, obligatoriu să ai acest curs. „Ce-nseamnă mentor?” Of, domnule Trandafir, demodat mai sunteţi! Nimic nu ştiţi! Ultima noutate e înfiinţarea clasei pregătitoare. I se mai spune, neoficial, „clasa 0”. „Ce-i aia clasă pregătitoare?” O clasă care-i pregăteşte pe copii, înainte de a intra în clasa I. Şi pentru care dascălii sunt pregătiţi să facă faţă. În această toamnă, am luat clasa pregătitoare. Am fost înscrisă la un curs, înainte de a începe şcoala. O formatoare pregătită, la rândul ei, de altă formatoare ne-a iniţiat. Vă rog, nu întrebaţi „Ce-i aia formatoare?”! Puteţi să deduceţi. O săptămână, de dimineaţa până seara, am învăţat ce am de făcut. Sau cel puţin aşa am crezut. De fapt, adevărata mea desăvârşire urma să aibă loc pe o platformă. „Ce-i aia platformă?”. V-aş explica, dar ar urma să mă întrebaţi „Ce-i ăla calculator?.  Văzând ce mă aşteaptă pe această platformă, am dat bir cu fugiţii imediat. Urma să parcurg trei module. Mda, mă aşteptam să întrebaţi„Ce-s alea module?”. Fiecare modul avea aproximativ cincisprezece cursuri. Cursurile, la rândul lor, aveau teste. Nu treceai testele 100%, te întorceai la curs, să mai înveţi. E drept că munca îţi era răsplătită. După fiecare test promovat primeai… o temă! O temă de genul „Faceţi un eseu, pornind de la definiţia…”. Mă mir că nu aţi întrebat „Ce-i ăla eseu?”.  Am crezut eu că pot să scap, dar n-a fost aşa. Am înţeles că nu se poate să nu finalizez cursul, aşa că am terminat în trei săptămâni ce au făcut colegii mei mai conştiincioşi în trei luni. Da, domnule Trandafir, am parcurs modulele acelea trei care s-au dovedit a fi patru, că am mai primit „cadou” un modul complementar. Am parcurs cursurile, am promovat toate testele. Am aflat, astfel, cum stau lucrurile cu integrarea curriculară, cu evaluarea competenţelor, cu implementarea proiectelor şi multe altele despre care nu mă mir că nu aţi auzit, că nu auzisem nici eu, până atunci. Cum am predat 24 de ani fără să cunosc aceste lucruri, nu-mi pot imagina! Am postat cele 53 de teme, atât pe platformă, cât şi într-un folder. Bine că n-aţi întrebat „Ce-i ăla folder?”, că nu ştiu cum v-aş fi explicat. Am aflat, ulterior, că mai sunt şi 31 de teme de reflecţie. Le-am postat şi pe acelea, ce era să fac? Au mai fost şi trei evaluări. Cum „Ce-s alea evaluări?”, nici atât nu ştiţi? Fiecare evaluare se putea da o singură dată şi trebuia obţinut un rezultat de cel puţin 50%. Dacă se întâmpla să-ţi pice internetul, se ducea naibii evaluarea! „Ce-i ăla internet?” Mai bine că nu ştiţi! Am dat şi cele trei evaluări şi am copiat dovezile muncii mele pe un CD.„Ce-i ăla CD?” Mda!...  Pe 15 decembrie va avea loc o evaluare faţă în faţă, în urma căreia voi primi 30 de credite şi voi fi declarată aptă pentru a preda la clasa pregătitoare. Pentru aceasta, îmi va fi verificat CD-ul şi voi prezenta un proiect interdisciplinar. „Ce-i ăla proiect disciplinar?” Vai, se spune in-ter-dis-ci-pli-nar. Interdisciplinaritatea înseamnă integrare între diferitele domenii ale cunoaşterii. Dar nu ştiu de ce-mi bat capul să vă explic! Oricum, nu aţi înţeles mai nimic din tot ce am spus.  Am şi eu o nedumerire. Cum aţi ajuns, domnule Trandafir, un simbol al dascălului, dacă nu aveţi habar de cele mai importante aspecte din învăţământ? A, pe vremea dumneavoastră, cea mai mare importanţă o aveau elevii!... Elevi ați spus, domnule Trandafir? Ce-s ăia elevi?!  ***  

P.S. La finalizarea cursului, ni s-au cerut impresiile care să stea la baza unei analize riguroase a evoluţiei clasei pregătitoare. Cum unii colegi s-au bulucit să scrie cât de încântaţi sunt ei de acest curs, nu puteam să nu-mi spun şi eu părerea: 

 Deşi am, la catedră, ani vechime,  
Norocul meu cu draga de reformă, 
 Că m-am desprins din gloata de prostime,  
Aflând şi eu ce-nseamnă o platformă.  

 Ne-a spus, în vară-a noastră formatoare,  
Că pregătirea-aceasta nu-i de formă  
Şi că ne-aşteaptă-o specializare,  
O viziune nouă, pe platformă.   

Când, căutând pe-aici, am prins de veste  
Că fiecare are câte-o normă,  
Module, cursuri, teme, zeci de teste…  
Am evadat urgent de pe platformă   

Şi-am exclamat mirată: „Vai de mine!”, 
 Dar am aflat că munca se transformă  
În credite ce îmi vor prinde bine,  
De voi trudi, cu râvnă, pe platformă.   

Şi-am renunţat la modul meu rebel, 
Trecând la atitudinea conformă 
 Cu un statut de brav învăţăcel, 
 Făcându-mi datoria pe platformă.   

Când noul an şcolar a început,  
Eu mă simţeam în clasă-aşa, în formă, 
Că, deh, doar nu degeaba am făcut,  
La miez de noapte, teme pe platformă.   

Când nedormită-n clasă am intrat,  
Am dat de nişte puşti, în uniformă… 
 Aaa! Sunt elevii mei, dar i-am uitat,  
De când, buimacă, bântui pe platformă!   

DECI:    Avem dulapuri de dosare pline, Şi teancul de hârtie urcă, urcă... Învăţământul merge foarte bine, Acuma doar elevii ne încurcă.  































































Un asteroid a trecut pe lângă planeta noastră chiar în această dimineaţă. Măsurând 4,4 km lungime şi 2.4 km lăţime, Toutatis s-a aflat la o distanţă de aproximativ şapte milioane de kilometri de Pământ. Toutatis trece pe lângă planeta noastră o dată la patru ani, fapt pentru care cercetătorii au putut să îl studieze în detaliu. În cazul unui impact, urmările ar fi devastatoare pentru planeta noastră. Asteroidul Toutatis (4179 Toutatis) este un asteroid de tipul Apollo (asteroizii de tipul Apollo sunt un grup de asteroizi din apropierea Pamantului, numiti dupa Apollo 1862, primul asteroid din acest grup descoperit de Karl Wilhelm Reinmuth). Din cauza inclinatiei orbitale foarte scazuta (0.47 grade) si a perioadei sale orbitale la aproximativ 4 ani, Toutatis se apropie frecvent de Pamant, distanta minima inregistrata de pana acum fiind de 0.006 unitati astronomice (cam de 2.3 ori distanta dintre Pamant si Luna). Asteroidul Toutatis a fost vazut pentru prima oara pe 10 Februarie, 1934, dupa care a fost pierdut. El a ramas doar un asteroid pierdut timp de cateva decenii pana cand a fost redescoperit pe 4 ianuarie, 1989, de catre Christian Pollas. Avand in vedere ca asteroidul Toutatis ajunge de multe ori aproape de Pamant, precum in 1992, 1996, 2000, 2004, 2008 si 2012, este listat ca un obiect potential periculos, cu risc de coliziune. Probabilitatea de coliziune, in viitorul indepartat este considerata foarte scazuta. Un asteroid GIGANT a trecut "razant" pe lângă Terra. Vezi imagini SPECTACULOASE cu uriaşa rocă spaţială (VIDEO)











fundaluri fractal


















































































































































                                                                                               

Zece muzicieni care au murit in accidente aviatice



















Jenni Rivera

Jenni Rivera
Cel mai recent caz tragic in care un cantaret si-a pierdut viata intr-un accident aviatic este prabusirea avionului in care se afla cantareata mexicana Jenni Rivera.

Aceasta a murit duminica, dupa ce avionul de mici dimensiuni la bordul caruia se afla artista de origine mexicana s-a prabusit in nordul Mexicului, informeaza AFP.

Ramasitele avionului au fost descoperite in apropiere de localitatea El Tejocote, au anuntat autoritatile mexicane, care au precizat ca nu exista supravietuitori.

Avionul Lear Jet, care transporta sapte persoane, a fost descoperit de taranii din satul El Tejocote, aflat la circa 200 de kilometri de orasul Monterrey, a precizat primarul comunei Iturbe.

Avionul decolase din Monterrey la ora 09.15 GMT, avand-o la bord pe cantareata Jenni Rivera, doi piloti si alte patru persoane. Avionul se indrepta spre aeroportul din Toluca, atunci cand a disparut de pe ecranele radarelor, la o distanta de circa 100 de kilometri fata de locul de unde decolase.

Artista in varsta de 43 de ani si specialista a muzicii populare mexicane "banda" trebuia sa participe duminica la inregistrarile pentru editia mexicana a emisiunii de televiziune "The Voice".

 


Buddy Holly

Buddy Holly
Charles Hordin Harley a trait numai 23 de ani dar cu toate acestea, criticul Bruce Eder l-a numit "cea mai influenta forta creativa a rock n' roll-ului in perioada sa de inceput". Printre altele, Holly a creat tiparul pentru formula tipica de formatie rock: doua chitari, bass si tobe.

La inceputul anului 1959, Buddy Holly a fost invitat in turneul de trei saptamani Winter Dance Party. Pe 2 februarie a inchiriat un avion din Clear Lake, Iowa, pentru a zbura pana la Moorhead, in Minnesota.

Avionul s-a prabusit in apropiere de Mason Sity in dimineata zilei de 3 februarie. In avion se mai aflau Richie Valens, J. P. "The Big Bopper" Richardson (ambii colegi de turneu cu Buddy Holly, pilotul si co-pilotul.

Toti pasagerii avionului si-au pierdut vietile in urma accidentului.

 

Richie Valens

Richie Valens
Ritchie Valens avea doar 18 ani atunci cand s-a urcat in avionul care avea sa-l ucida pe el si pe Buddy Holly. 

In scurta sa cariera, Ritchie Valens a reusit sa se remarce drept unul dintre pionierii muzicii latino si rock in SUA. Cu o luna inainte de moartea sa, a inregistrat "La Bamba", cel mai faimos cantec al sau.

 

Lynyrd Skynyrd

Lynyrd Skynyrd
Lynyrd Skynyrd este o formatie americana de southern rock. Formatia a devenit cunoscuta in sudul Statelor Unite in 1973, si a dobandit un renume mondial inainte ca mai multi membri ai acesteia, printre care vocalistul si principalul compozitor Ronnie Van Zant, sa moara intr-un accident de avion in 1977. 

Pe 20 octombrie 1977, la doar trei zile de la lansarea albumului Street Survivors, avionul Convair CV-300 in care se afla formatia a ramas fara combustibil in aproipiere de Greenville, Carolina de Sud. 

Desi pilotii au incercat o aterizare de urgenta, avionul s-a prabusit intr-o padure in apropiere de Gillsburg. Ronnie Van Zant, Steve Gaines, Cassie Gaines, managerul Dean Kilpatrick, pilotul Walter McCreary si co-pilot-ul William Gray au murit in momentul impactului.

Ceilalti membri ai formatiei (Collins, Rossington, Wilkeson, Powell, Pyle, and Hawkins) si managerul de turneu, Ron Eckerman, au suferit rani grave.

 

Otis Redding

Otis Redding
Otis Ray Redding, Jr. este una dintre cele mai importante figuri din istoria stilului R&B si soul. Si-a inregistrat primul single in 1962, "These arms of mine", fiind la scurt timp urmat de propriul album produs de Stax Records. 

Desi initial, ascultatorii si fanii lui Otis erau preponderent tineri afro-americani, cantaretul a ajuns sa atraga si un public alb. 

In 1967, Otis folosea propriul avion Beechcraft H18 pentru a ajunge la concerte. In decembrie 1967, cantaretul si echipa sa urmau sa zboare de la Cleveland la Madison, Wisconson. Desi vremea era foarte proasta si fusesera avertizati sa nu decoleze, Otis s-a hotarat sa riste. la 6 kilometri de destinatia sa, pilotul anuntase ca va fi nevoit sa faca o aterizare de urgenta. 

Avionul s-a prabusit imeidat dupa aceasta transmisie, si nici pana astazi nu se cunoaste cauza accidentului. Singurul supravietuitor a fost Ben Cauley, un membru al formatiei de instrumentisti. Acesta s-a trezit in apa si nefiind inotator, nu a putut sa-si ajute prietenii.

Moartea lui Otis Redding a devastat casa sa de discuri. Redding a primit numeroase onoruri postume, printre care si un Grammy pentru Cariera si primirea in Rock and Roll Hall of Fame.



Patsy Cline

Patsy Cline
Patsy Cline este una dintre putinele cantarete country carora le-a iesit cu succes tranzitia la muzica pop. A murit la o varsta frageda, avea doar 30 de ani, dar este recunoscuta astazi ca una dintre cele mai influente femei din istoria muzicii americane. 

In 1973, la 10 ani dupa accidentul aviatic ce i-a curmat viata, Patsy Cline a fost primita in "Country Music Hall of Fame". Pe placa ei sta scris: "Mostenirea de melodii care nu imbatranesc niciodata reprezinta dovada maiestriei sale artistice". 

Pe 5 martie 1963, avionul in care se afla Patsy Cline a decolat de pe aeroportul Dyersburg din Tennessee.  Din cauza vremii neprielnice, acesta s-a prabusit la scurt timp dupa decolare. Avionul a decolat la ora 18:07, iar ceasul de la mana lui Patsy Cline (recuperat dupa accident) se oprise la ora 18:20.

In urma cercetatorilor s-a descoperit ca toata lumea de la bordul avionului murise instantaneu, fara sa sufere.








Ricky Nelson

Ricky Nelson
Cariera de succes a lui Eric Hilliard Nelson s-a terminat brusc in 1985. Pana atunci, cantaretul/actor devenise faimos dupa ce a jucat cu John Wayne in "Rio Bravo" si dupa ce a compus 53 de cantece care s-au aflat in topuri intre 1957 si 1973. 

Nelson este si autorul cantecului "Poor little Fool", primul cantec care a atins vreodata pozitia #1 in topul Billboard Hot 100.

Artistului nu-i placea deloc sa zboare, dar in mai 1985 s-a hotarat sa-si cumpere un avion privat, car fusese detinut in trecut de Jerry Lee Lewis. Masina avusese nenumarate probleme tehnice. La un moment dat, Ricky Nelson si formatia sa au fost nevoiti sa impinga avionul dupa ce un motor explodase.

In decembrie 1985, Nelson se afla in turneu. Pe 31 decembrie s-a urcat cu formatia in avion in Guntersville si nu avea sa mai coboare. Avionul s-a prabusit la nord-est de Dallas si la mai putin de trei kilometri de o pista de aterizare. Era ora 5 dup-amiaza. 

Ricky Nelson, Helen Blair, chitaristul Patrick Woodward, tobosarul Rick Intveld, claparul Andy Chapin, chitaristul Bobby neal si managerul Donald Clark Russell au ucis. Pilotii au supravietuit dupa ce au iesit pe ferestre, dar cu arsuri grave.

 



Passon Fruit

Passon Fruit
Passion Fruit a fost un grup de eurodance cunoscut la sfarsitul anilor '90, din trei fete: Maria Serrano (Spania), Nataly van het Ende (Olanda) si Deborah St. Maarten (Germania).

Passion Fruit s-a remarcat in iunie 1999 cu melodia "The Rigga-Ding-Dong-Song". La scurt timp s-a schimbat componenta formatiei si au fost aduse cele trei fete. Au urmat apoi hiturile "Wonderland", "Sun Fun Baby" and "Bongo Man" intre 2000 si 2001.

Pe 24 noiembrie 2001, formatia zbura de la Berlin la Zurich. Avionul lor Crossair s-a prabusit la doar 4 kilometri distanta de pista de aterizare a aeroportului Zurich International. Maria si Nathaly, impreuna cu vocalista Melanie Thornton si-au pierdut vietile. Debby St. Maarten a fost singura supravietuitoare a grupului.

Cu ocazia fiecarei aniversari a accidentului, Debby sta de vorba cu fanii pe site-ul fanclubului oficial al grupului.

 

Mamonas Assassinas

Mamonas Assassinas
Mamonas Assassinas a fost formatie de rock satiric din Brazilia, la fel de cunoscuta pentru disparitia sa tragica precum si pentru stilul de cantat.

Mamonas foloseau un mix ciudat de rock si o varietate larga de stiluri muzicale precum muzica tradiitionala mexicana, braziliana, heavy metal si chiar si pagode. 

Pe 2 martie 1996, avionul in care calatoreau s-a prabusit in munti Cantareira, in apropiere de Sao Paulo. Toti membrii formatiei, pilotul, co-pilotul si asistentul formatiei au murit in urma accidentului.

 

Aalyiah

Aalyiah
Pe 25 august 2001, lumea a fost socata sa afle ca una dintre cele mai apreciate tinere cantarete de R&B, Aalyiah, isi pierduse viata intr-un accident de avion.

Aaliyah urma sa apara in filmul "Queen of the Damned", avea un album pe primele locuri in topurile internationale si avea doar 22 de ani si toata viata in fata.

Aalyiah a decolat pe 25 august de pe aeroportul din Bahamas, unde a filmat videoclipul pentru single-ul "Rock the Boat". Pilotul nu avea permis in momentul zborului si s-au gasit urme de droguri in organismul sau. Opt oameni au murit alaturi de Aaliyah in acea zi, iar familia ei a dat in judecata compania aeriana pentru accident.


 






























































































                                                                               




Totalul afișărilor de pagină