FORMULAR DE
APLICAŢIE
pentru proiectele ce sunt cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative 2012
Avizat,
INFORMAȚII DESPRE APLICANT
Numele instituţiei/unităţii de învăţământ aplicante: SCOALA CU CLS I-VIII GHIDICI
Adresa completă LOC. GHIDICI, STR. EMIL
NĂICULESCU NR 2
Nr. de telefon/fax 0251-323058
Persoană de contact prof. Stănărîngă
Carmen, Coordonator de proiecte și programe al Scolii cu cls I-VIII Ghidici,
e-mail stanaringacarmen@yahoo.com, tel. 0768765879
ECHIPA DE IMPLEMENTARE A PROIECTULUI:
-Inspector
Diana Ciorbagiu Naon
-Director prof
Vladimir Costencu
-Coordonator proiect : prof Stanaringa Carmen
-Cadre
didactice Scoala cu cls I-VIII Ghidici
A.
INFORMAȚII DESPRE PROIECT
B.1. Titlul proiectului “LADA DE
ZESTRE A ROMÂNILOR”
B.2. Categoria în care se
încadrează proiectul: (bifaţi categoria
în care se încadrează proiectul dumneavoastră)
a. cultural – artistic X
b.
tehnico
- stiintific
c.
sportive
- turistic
d.
educație civică
e.
altele (precizaţi)
B.
REZUMATUL PROIECTULUI
Poţi să
cutreieri lumea toată şi să te minunezi de rezultatele civilizaţiei, dar nimic
nu-i mai fermecător decât colţul de pământ pe care te-ai născut.
Vasile Alecsandri
Dorim sa invatam elevii sa aprecieze frumusetea portului popular, a
dansului si a cantecului romanesc,a mestesugurilor traditionale atat de mult
apreciate in tara, cat si in afara ei. De aceea consideram ca acest proiect
educational trebuie sa evidentieze valorile, traditiile si obiceiurile
romanesti.
Acest festival este o modalitate de transmitere si pastrare a tezaurului
nostru folcloric in randul elevilor din ciclul primar și gimnazial.
Editia I se va desfasura la Căminul cultural Ghidici judetul Dolj in data de 6 aprilie 2012.
Prezentaţi următoarele
elemente ale proiectului dumneavoastră:
a. Ce fel de activitate este FESTIVAL -
CONCURS NATIONAL
b.
Numar de elevi implicati 135
c.
Activitati propuse, în
ordinea în care se vor desfăşura
1. Constituirea si organizarea echipei -
1.09.2011
2. Elaborarea proiectului - 2.09.2011
3. Inaintarea actelor pentru avizare -
16.11.2011
4. Lansarea proiectului -28.11.2011
5. Inscrierea partenerilor pentru momentul artistic – 1-31.03.2012
6. Inscrierea partenerilor la
sectiunea creatie plastica si primirea lucrarilor-1-15.03.2012
7. Realizarea expozitiei cu lucrarile plastice primite – 1.04.2012
8. Festivalul –concurs -6.04.2012
9. Analiza rezultatelor proiectului -5.05.2012
10.Diseminarea informatiilor cu
privire la activitatile desfasurate in cadrul proiectului pe site-ul școlii - 8.05.2012
d.
Parteneri
INSPECTORATUL JUDETEAN DOLJ;
CASA CORPULUI DIDACTIC DOLJ;
INSPECTORATUL JUDETEAN SUCEAVA;
INSPECTORATUL JUDETEAN MEHEDINȚI;
INSPECTORATUL JUDEȚEAN TIMIȘ;
BIBLIOTECA MUNICIPALĂ BĂILEȘTI;
CLUBUL COPIILOR POIANA MARE;
LICEUL GH. ST. MARINCU POIANA
MARE
PRIMĂRIA GHIDICI
C.
PREZENTAREA PROIECTULUI
D.1. Cunoașterea
și valorificarea tradițiilor și obiceiurilor românești prin respectarea,
practicarea și transmiterea lor generației actuale și viitoare.
D.2. Obiectivul general /scopul
Cunoașterea
și valorificarea tradițiilor și obiceiurilor românești prin respectarea,
practicarea și transmiterea lor generației actuale și viitoare.
D.3. Scrieţi obiectivele
specifice ale proiectului
OBIECTIVE SPECIFICE:
-
01-
să promoveze prin cântec și dans popular, șezători și obiceiuri locale, frumusetea
artei populare romanești;
-
02-
să dobândească sentimente de dragoste și respect pentru tradițiile, obiceiurile
și folclorul românesc;
-
03-
să consolideze colaborarea dintre școala, familie și comunitate, în scopul
orientării și aprecierii valorilor tradiționale.
D.4. Descrieţi grupul ţintă
căruia i se adresează proiectul
Elevii
din invatamantul primar și gimnazial
D.5. Durata proiectului
septembrie 2011-mai 2012
D.6. Descrierea activităţilor
(trebuie să conțină informațiile de mai jos pentru fiecare activitate)
a. Activitatea nr 1
b. Titlul activităţii
Prezentarea unui moment artistic
-
solist
muzica populara - o singura piesa(cu
acompaniament sau fara)
-
grup
vocal folcloric – 2 piese
-
obiceiuri
si sezatori – 15 minute
-
dansuri
populare - 5-7 minute
Acompaniamentul poate fi realizat cu formatie sau cu negativ.
c. Data/perioada de
desfăşurare 6.04.2012; INTRE ORELE 12:00 ȘI 19:00
d. Locul desfăşurării Căminul
cultural Ghidici
e. Participanți (elevi, cadre didactice, parinti,
reprezentanti ai comunitatii etc)
f. Descrieţi pe scurt
activitatea, în cel mult 5-10 rânduri
solist
muzica populara - o singura piesa(cu
acompaniament sau fără);
grup
vocal folcloric – 2 piese;
obiceiuri
si șezători – 15 minute;
dansuri
populare - 5-7 minute.
Acompaniamentul
poate fi realizat cu formatie sau cu negativ.
g. Responsabil: prof.
Stănărîngă Carmen
h. Beneficiari: elevii,
părinții, cadrele didactice, comunitatea locală
i. Modalităţi de evaluare
EVALUAREA va cuprinde
analiza produselor activitatii .
a. Activitatea nr 2
b. Titlul activităţii
Creatie plastica
REGULAMENT DE PARTICIPARE
Inscrierea participantilor se va
face pe baza fisei de inscriere(model anexat).
Lucrarile plastice vor avea pe spate
eticheta cu numele elevului, clasa, scoala, numele cadrului didactic. Un cadru
didactic poate trimite 4 lucrari plastice. Lucrarile vor fi trimise pe adresa :
Pentru sectiunea artistica ,inscrierea se va face pe baza fisei de
inscriere, trimisa pe adresa de e-mail stanaringacarmen@yahoo.com in perioada 1.03.2012 – 31.03.2012. Repertoriul
trebuie sa fie specific localitatii sau zonei de provenienta. Componenta
grupului sa fie pana la 20 elevi din clasele I-XII.Juriul va aprecia
autenticitatea momentelor,costumatia si recuzita, calitatea interpretarii. Se
vor atribui premii de excelenta si premii pentru locurile I,II,III, insotite de
diplome.
Festivalul va fi filmat si se va realiza un DVD care va fi trimis
participantilor la cerere.
Concursul este fara taxa de participare.
Dupa finalizarea inscrierilor pentru sectiunea artistica,se va intocmi
programul zilei de 6 aprilie care va fi comunicat pe adresa de e-mail a
cadrului didactic.
Pentru informatii –telefon 0768765879 prof. Stănărîngă Carmen
-e-mail stanaringacarmen@yahoo.com
REZULTATE :-presa locala
-prezentare
didactic.ro power point
MONITORIZARE : raportul specific fiecarei
activitati, intocmirea portofoliului actiunii
EVALUAREA va cuprinde analiza produselor
activitatii .
DISEMINARE :
-publicarea proiectului pe site-ul ISJ Dolj
-expozitie la Scoala cu cls I-VIII Ghidici
-articole in presa
VALORIZARE: educarea elevilor in sensul
pretuirii si respectarii traditiilor si obiceiurilor romanesti.
c. Data/perioada de desfăşurare 6.04.2012;
INTRE ORELE 09:00 ȘI 12:00
d. Locul desfăşurării Școala
cu cls I/VIII Ghidici
e. Participanți (elevi, cadre didactice,
parinti, reprezentanti ai comunitatii etc)
f. Descrieţi pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri
Activitatea constă în
desemnarea echipei de proiect şi în stabilirea modului de desfăşurare pentru
fiecare dintre activităţile cuprinse în proiect. Vor fi stabilite responsabilităţi
pentru fiecare dintre membrii echipe, astfel încât să se asigure coordonarea
eforturilor instituţiilor participante.
g. Responsabil: prof.
Stănărîngă, Carmen prof. Bigea Livioara, prof. Deca Cristina, prof.
Voica Mariana, prof. Mugescu Ligia, prof. Stanculeasa Cristina.
h. Beneficiari: elevii,
părinții, cadrele didactice, comunitatea locală
i. Modalităţi de evaluare discuţii de grup, discuţii pe marginea alcătuirii
echipei de proiect.
EVALUAREA va
cuprinde analiza produselor activitatii
a.
Activitatea 3
b.
Titlul
activităţii: Centralizarea lucrărilor
c.
Data/ Perioada
de desfăşurare: aprilie 2012
d.
Locul
desfăşurării: Scoala cu cls. I-VIII
Ghidici
e.
Număr de
participanţi: elevi (echipa de proiect: elevi, profesori,
părinţi)
f.
Descrieţi pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri: Lucrările vor fi grupate pe următoarele
secţiuni:
-
secţiunea elevi. Pictura traditionala:
pe sticlă, vase, ouă;
Descrierea unor
obiceiuri traditionale – nunta, moarte, Craciun, Paște,costume populare, obiceiuri gastronomice zonale(in format
word).
Lucrările nu se restituie. Nu se percepe
taxă de participare.
O comisie alcătuită din 7 profesori va
verifica dacă lucrările îndeplinesc condiţiile de participare.
Responsabil: prof. Stanaringa Carmen, prof. Bigea
Livioara, prof. Deca Cristina, prof. Voica Mariana, prof. Mugescu Ligia, prof.
Stanculeasa Cristina.
g. Beneficiari: elevii
şi profesorii care participă la concurs
h. Modalitate de evaluare: măsurarea nivelului de participare, analiza
documentelor, raport al responsabililor de activitate
a.
Activitatea 4
b. Titlul activităţii: Constituirea juriului. Jurizarea
lucrărilor
c.
Data/
Perioada de desfăşurare: aprilie 2012
d.
Locul
desfăşurării: Scoala cu
cls. I-VIII Ghidici
e.
Număr de
participanţi: membrii juriului stabilit conform Regulamentului
f. Descrieţi pe
scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri: După
centralizarea datelor, se vor stabili membrii juriului, conform Regulamentului.
Jurizarea lucrărilor se va face conform criteriilor cuprinse în Regulamentului
de desfăşurare a concursului.
Responsabili: prof.
Calin Valentin, prof. Dorobantu Petrisor, prof. Bigea Livioara, prof. Voica
Mariana, prof. Mugescu Ligia, prof. Stanculeasa Cristina, prof. Stanaringa
Carmen
g.
Beneficiari: elevii
şi profesorii participanţi la concurs
h. Modalitate de evaluare: evaluare/ dezbatere, analiza
documentelor, rapoarte verbale ale participanţilor
a.
Activitatea 5
b.
Titlul
activităţii: Premierea elevilor participanţi
c.
Data/ Perioada
de desfăşurare: aprilie-mai 2012
i.
Locul
desfăşurării: Scoala cu cls. I-VIII
Ghidici
a. Număr de participanţi: 43 elevi, echipa de proiect,
5 părinţi, alţi elevi, profesori, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii locale
în calitate de spectatori.
a. Descrieţi pe
scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri: Festivitatea de premiere va fi precedată de o dezbatere
pe tema „Lada de
zestre a românilor”nr 1
b. . Se vor acorda diplome pentru pentru cele mai
bune lucrări şi diplome de participare pentru toţi participanţii. Premiile vor
consta în cărţi.
Responsabili:director: prof.
Vladimir Costencu, prof. Voica Mariana, prof. Mugescu Ligia, prof.
Stanculeasa Cristina, prof. Stanaringa Carmen
c.
Beneficiari: elevii şi profesorii premiaţi, participanţii la
festivităţile de premiere
d. Modalitate de evaluare: fişa de autoevaluare, jurnalul, chestionare
(întrebări selectare-marcare; scale, întrebări deschise), grilă de observare
b.
Activitatea 6
c. Titlul activităţii: redactarea revistei „Lada de zestre a românilor ”nr 3
d. Data/ Perioada de desfăşurare: iunie
e.
Locul
desfăşurării: Scoala cu
cls. I-VIII Ghidici
f.
Număr de participanţi:
….elevi, 10 profesori, 20 de părinţi
g.
Descrieţi pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri: Lucrările
premiate şi cele care vor fi selectate de către responsabilii de activitate vor
fi cuprinse în cadrul revistei. Pe lângă aceste lucrări, vor fi solicitate şi
impresii ale participanţilor la proiect. În măsura în care va fi posibil, vor
fi selectate şi introduse în cuprinsul revistei şi imagini surprinse în timpul
activităţilor.
h.
Responsabili: prof. Stanaringa Carmen, prof. Voica Mariana, prof. Bigea Livioara
i.
Beneficiari: participanţii
la activităţile presupuse de concurs
j.
Modalitate
de evaluare: măsurarea nivelului de participare, analiza documentelor, raport al
responsabililor de activitate
D.7. Descrieţi rezultatele
aşteptate ca urmare a implementării proiectului, precum și metodele de evaluare a acestor rezultate
IMPACTUL: La finalul acestui proiect, elevii participanti vor promova traditiile
si obiceiurile romanesti prin respectarea, practicarea si transmiterea acestora.
D.8. Prezentaţi modalitatea de
evaluare şi indicatorii de evaluare ai proiectului
I.
Evaluare internă a proiectului (coerenţă
scop-obiective-activităţi-metode-evaluare-indicatori). Proiectul este
structurat conform cerinţelor formulate pentru tipul de educaţie căruia i se
încadrează. Legătura dintre componentele proiectului
(scop-obiective-activităţi-metode-evaluare-indicatori) permite punerea în
practică a acestuia. Evaluarea produselor din perspectiva unor criterii
obiective, asigură atingerea obiectivelor propuse în proiect.
II.
Evaluare externă a aproiectului (indicatori).
Metode de evaluare a rezultatelor:
Forme de evaluare folosite:
- evaluarea de parcurs (formativă);
- evaluarea finală (sumativă).
Metode (instrumente) de evaluare:
·
măsurarea
nivelului de participare (cuantificări ale participării la activităţi, a
resurselor folosite-calculatoare, cărţi, rapoarte scrise, rapoarte verbale
privitoare la proiect, numărul de accesări la Internet etc.);
·
analiza
documentelor;
·
discuţii
de grup;
·
evaluare/dezbatere;
·
fişa de
evaluare;
·
fişa de
autoevaluare;
·
jurnalul;
·
chestionare
(întrebări selectare marcare; scale, întrebări deschise);
·
grilă de
observare.
D.9. Arătaţi care sunt beneficiarii direcţi şi indirecţi ai proiectului
Beneficiarii direcţi ai proiectului
vor fi elevii participanţi. Aceştia vor putea, într-un cadru diferit de cel
şcolar, să-şi exprime liber consideraţiile asupra temei dezbătute. În acelaşi
timp, elevii îşi vor exersa competenţele obţinute la cursuri în legătură cu
modul de abordare a unei teme, alegerea mijloacelor de argumentare potrivite,
alcătuirea unei lucrări cu caracter ştiinţific, îmbinarea cunoştinţelor din
domenii diferite într-o lucrare presupunând o abordare unitară. Nu în ultimul
rând, vor deveni mai conştienţi de rolul fiecăruia dintre ei în sustinerea si
abordarea unei teme, mai informaţi şi mai încrezători în forţele proprii,
putând să-şi verifice capacităţile creatoare prin comparaţie cu ceilalţi
participanţi. Din punctul de vedere al profesorilor, cunoaşterea elevilor va fi
mai profundă, deoarece preocupările extraşcolare ale elevilor sunt mai puţin
cunoscute. Profesorii vor putea aprecia mai bine personalitatea elevilor,
deschiderea lor spre activităţi cu conţinut cultural artistic şi implicare
socială.
Pentru părinţi, proiectul va fi
un prilej de a aprecia rezultatele eforturilor depuse de către profesori şi
educatori. La fel de important va fi interesul arătat de instituţiile implicate
în proiect faţă de activităţile elevilor, dimensiunea educativă a
activităţilor.
Comunitatea va putea să evalueze, sub alt aspect decât cel al
rezultatelor şcolare, munca profesorilor şi elevilor.
D.10. Arătaţi cum veţi asigura continuitatea /sustenabilitatea proiectului
SUSTENABILITATE SI DURABILITATE: Posibilitatea
continuarii proiectului si in anul urmator. Posibilitatea continuarii
proiectului si in anul urmator În ceea ce priveşte resursele umane,
deschiderea elevilor şi profesorilor spre activităţi extracurriculare, spre
munca în echipă, sunt confirmate de rezultatele obţinute în urma participării
la acest gen de activităţi organizate în şcoală sau în afara ei.
Resursele
materiale necesare desfăşurării proiectului sunt la îndemâna şcolilor angajate
în proiect o parte dintre spaţiile din şcoală, calculatoare, imprimante,
internet etc.
Din punct de vedere financiar,
cheltuielile estimate nu sunt foarte mari, aceasta putând fi acoperită din
fondurile de care dispune şcoala sau cu sprijinul Consiliului Reprezentativ al
Părinţilor, eventual a unor sponsori în cazul în care cheltuielile prevăzute
vor fi depăşite.
D.11. Menţionaţi activităţile de promovare/mediatizare şi de diseminare pe care intenţionaţi să le realizaţi în timpul
implementării proiectului şi după încheierea acestuia
Promovarea
proiectului se va realiza, în principal, prin intermediul site-ului şcolii,
unde vor fi postate toate informaţiile necesare pentru participarea la
simpozion. În activitatea de promovare vom primi sprijin şi din partea
institutiei cu care colaborăm, respectiv Primăria Ghidici, care poate contribui la promovarea activităţilor,
precum şi de o revistă care poate populariza concursul printre elevi.
La
fel de importantă în promovarea simpozionului va fi colaborarea cu celelalte
organizatii partenere.
Nu în ultimul rând, şcoala are o bună
colaborare cu mass-media locale, care în permanenţă au sprijinit activităţile
cu caracter educativ desfăşurate la nivelul şcolii.
Partenerii implicaţi în proiect vor oferi
sprijin în organizarea activităţilor prin intermediul elevilor şi profesorilor
participanţi la proiect.
Parteneriatele
încheiate cu UNICEF prevăd sprijin reciproc în desfăşurarea unor
activităţi comune.
De
asemenea, Primăria Ghidici are un reprezentant în Consiliul de administraţie al
şcolii, prin intermediul căruia putem beneficia de sprijin logistic şi
material.
Desfăşurătorul programului va fi
trimis tuturor participanţilor înscrişi on-line,la data de 30 martie 2012.
ü
Produsele activităţilor vor fi
publicate în revista Lada de zestre a românilor, nr 1 (cu
ISSN), pe CD-uri didactice; filmul activitatiii va fi postat pe site-ul
Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj; se
vor acorda diplome de participare și premii
ü
Nu se percep taxe de înscriere.
DISEMINARE
:
-publicarea proiectului pe site-ul ISJ Dolj;
-expozitie la Scoala cu cls I-VIII Ghidici;
-expozitie la Biblioteca Municipală
Băilești;
-articole in presa.
VALORIZARE: educarea elevilor in sensul pretuirii si respectarii traditiilor si
obiceiurilor romanesti.
D.12. Specificaţi care sunt
partenerii implicaţi în proiect şi arătaţi în ce constă parteneriatul cu
comunitatea locală, cu altă şcoală şi/sau cu o firmă/companie locală sau
organizaţie, dacă este cazul (cel mult o pagină)
PARTENERI: Primaria Ghidici –Primar,ing. Tache Constantin
Comitetul cetatenesc de parinti Scoala cu cls.I-VIII Ghidici
D.
DEVIZ ESTIMATIV PENTRU 2012
Nr. crt.
|
Descrierea
cheltuielilor
|
Fonduri
din sponsorizări
|
Finanţare
solicitată
MECT
2012
RON
|
Total
sumă
RON
|
Finanţări anterioare pe acelaşi proiect (anul 2011)
|
Surse
sponsorizari
|
MECT
|
TOTAL
2011
|
1
|
premii
|
1.500 RON
|
-
|
|
4.000 RON
2.000 RON
5000 RON
11.000RON
|
-
-
-
-
|
3.500RON
|
2
|
consumabile
|
2.000 RON
|
-
|
|
|
recuzită
|
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
RON
|
3.500RON
|
-
|
|
F. ALTE INFORMAȚII DESPRE
APLICANT
a. Tipul unităţii de învăţământ SCOALA CU CLS I-VIII GHIDICI
b. Număr total cadre didactice 21
c. Numărul elevilor înmatriculaţi 298
d. Numărul cadrelor didactice participante la proiect 15
e. Numărul elevilor participanţi la proiect 132
f. Numărul claselor/ cercurilor participante la proiect şi tipul/profilul
acestora 5
g. Participări anterioare la alte
programe/proiecte (dacă au existat alte participări, enumerați mai jos
titlurile proiectelor, perioada de desfășurare și
finanțatorul)
G. INFORMAȚII
DESPRE POTENȚIALII PARTENERI
G.2. Unitățile școlare partenere (dacă există):
a. Adresa completă
b. Nr. de telefon/fax
c. Adresă poştă electronică /Site
d. Persoană de contact (nume și prenume, funcție, date de contact);
G.1. Alte instituții implicate în proiect (dacă
există):
a. Adresa completă
b. Nr. de telefon/fax
c. Adresă poştă electronică /Site
d. Persoană de contact (nume și prenume, funcție, date de contact):
H.
În cazul în care nu va exista posibilitatea de finanțare MECTS, doresc ca
proiectul să fie inclus în CAE:
a.
DA *
b. NU
ANEXA 1
FISA DE INSCRIERE
FESTIVALUL –CONCURS
TRADITII SI OBICEIURI ROMANESTI
GHIDICI
2012
SECTIUNEA
PROGRAM ARTISTIC
Subsemnatul
.........................................................................................
indrumator al formatiei/ ansamblului/
solistului/ grupului vocal ................................................................................ de la Scoala ............................ ...........
........................................... din localitatea ...................................
judetul ............................................ telefon ................................, e-mail
...................................................particip cu un numar de
......... elevi.
Descrierea
momentului artistic ........................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................
FISA DE INSCRIERE
FESTIVALUL –CONCURS
“
TRADITII SI OBICEIURI ROMANESTI ”
GHIDICI 2012
SECTIUNEA CREATIE
PLASTICA
Unitatea scolara ..............................................................................
Adresa scolii
..............................................................................................................................................
Numele cadrului
didactic ................................................................
Specialitatea
....................................................................................
Clasa
...................................
Telefon
................................. e-mail
.................................................
Sunteti rugati sa
scrieti o adresa de e-mail corecta , diplomele se vor primi in format
electronic.
Nr.crt.
|
Numele si prenumele elevului
|
Titlul lucrarii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|