Persoane interesate

sâmbătă, 24 noiembrie 2012

Leonardo da Vinci (1452-1519) - mare artist și om de știință italian, un reprezentant strălucit al "omului universal"


Leonardo da Vinci (1452-1519) - mare artist și om de știință italian, un reprezentant strălucit al "omului universal"


Reprezentarea Leonardo, care este sursa pentru mai multe spectacole ulterioare. (Artist Necunoscut)
(Portret estimată)
Acest auto-portret, se aplică aparent descriere Lomazzo: "Capul lui a fost acoperit cu par lung, sprâncene stufoase și barba sunt atât de mult încât se părea personificarea adevărat nobil de învățare, care este folosit pentru a fi un vechi druid Hermes și Prometeu."
Leonardo da Vinci (Leonardo da Vinci) (1452-1519), pictor italian, sculptor, arhitect, om de stiinta si inginer. Fondatorul culturii artistice a Renasterii, Leonardo da Vinci a dezvoltat ca maestru, studiind cu Andrea del Verrocchio din Florența. Modalități de lucru în studio, de Verrocchio, în cazul în care practica artistică este compensată cu experimente tehnice, precum și prietenia cu astronomul P.Toskanelli încurajat nașterea intereselor științifice ale tinerilor da Vinci. În lucrările sale timpurii (cap de un înger în "Botez" Verrocchio, după 1470, "Buna Vestire", despre 1474 - atât în ​​Uffizi, așa-numitul "Benois Madonna", despre 1478, Statul Hermitage Museum, St Petersburg), artistul, în curs de dezvoltare tradițiile artei de la începutul anilor renaștere, a subliniat dimensiunile de forme clar-obscur moale neted, uneori, fata animat zâmbet abia perceptibil, care caută ajutorul ei, cu transferul de state subțiri mentale.
Benois Madonna, 1478 Hermitage Museum, St Petersburg
Fixarea urmare a observațiilor nenumărate schițe, schite si studiul de teren, realizate în tehnici diferite (creioane italiene și argint, sanguine, stilouri, etc), Leonardo da Vinci a căutat, uneori recurge la un grotesc caricatural aproape, severitatea în transferul de expresie facială, și fizice caracteristici ale corpului uman și mișcarea tinerilor a dus la un meci perfect cu atmosfera spirituală a compoziției.
, în 1481 sau 1482, Leonardo a intrat în serviciul domnitorului din Milano, Ludovico Moro, inginer calitate militara, inginerie hidraulică, organizatorul de sărbători judecată. Peste 10 de ani, el a lucrat la monumentul ecvestru la Francesco Sforza - tatăl lui Lodovico Moro (modelul zgura a unui monument de viață-size distruse în timpul capturării de către Milano francez în 1500).
În perioada Milano a lui Leonardo da Vinci a creat "Madonna a rocilor" (1483-1494, Luvru, din Paris, a doua opțiune - aproximativ 1497-1511, National Gallery, Londra), în cazul în care caracterele sunt înconjurate de peisaj stancos bizar, și foarte fin clar-obscur joaca rolul spiritual În primul rând, subliniind căldura relațiilor umane. În sala de mese a mănăstirii Santa Maria delle Grazie el a făcut un perete pictura "Cina cea de Taina" (1495-1497, din cauza naturii de aplicații în timp de fresca lui Leonardo da Vinci a tehnicii - tempera ulei - pentru a salva o deteriorat grav, iar în secolul al XX-lea, restaurat ), marchează una dintre vârfuri de pictura europeana, iar conținutul său ridicat etică și spirituală se exprimă într-o compoziție model matematic, o continuare logică a unui spațiu arhitectural real, într-un sistem clar, puternic dezvoltat de gesturi și expresii faciale de caractere, într-un echilibru armonios de forme.

Portret de Ginevra de Benci
1476, Galeria Națională de Artă, Washington
Prinderea arhitectura, Leonardo da Vinci a dezvoltat versiuni diferite ale "ideal" al orașului și proiectul de centrala cu cupole biserică, a avut o mare influență asupra arhitecturii contemporane din Italia. După căderea de viață din Milano a lui Leonardo da Vinci a fost în călătorii neîncetate (1500-1502, 1503-1506, 1507 - Florența, 1500 - Mantua și Veneția, 1506, 1507-1513 - Milano, 1513-1516 - Roma, 1517-1519 - Franța) . În Florența sa natală, el a lucrat la pictura de sala al Consiliului Mare în Palazzo Vecchio, "Bătălia de la Anghiari" (1503-1506, nu este de peste, este cunoscut pentru copii din carton), care a condus genul bătălia european al timpurilor moderne. În portretul "Mona Lisa" și "Mona Lisa" (aproximativ 1503-1505, Louvre, Paris), el a întruchipat ideal inalt de feminitate veșnică și farmec personal, un element important al compoziției a fost cosmic peisajul vast, topirea într-o ceață albastră rece.
Prin lucrările târzii ale proiectelor Leonardo da Vinci includ monumentul mareșalului Trivulzio (1508-1512), altar "Sfanta Ana Maria și Pruncul Hristos" (aproximativ 1507-1510, Louvre, Paris), căutarea final pentru experți în domeniul de lumină și de perspectivă și construcția piramidal armonioase compoziție, și "Ioan Botezătorul" (aproximativ 1513-1517, Luvru),
în cazul în care un semnal imagine ambiguitate dulce a crescut în momente de criză artistul. Într-o serie de desene reprezentându-catastrofă universală (ciclu de așa-numita cu "Potop", creion italian, stilou, în jurul 1514-1516, Biblioteca Regală, Windsor) gânduri despre insignifianța omului în fața puterii de elemente combinate cu rationaliste idei de ciclice naturale proceselor.
Sf. Anne și Mary cu Hristos pentru sugari, 1510, Luvru
Sursa cea mai importantă pentru studiul de opinii Leonardo da Vinci sunt caietele sale și manuscrise (aproximativ 7000 de pagini), extrase din care sunt incluse în "Tratat despre pictură", efectuate după moartea comandantului și a lui ucenic F.Meltsi au avut o influență foarte mare asupra gândirii europene și teoretice artistică practică. În disputa Art. Leonardo da Vinci primul loc a fost dat la pictura, înțelegerea ca un limbaj universal, care poate aduce toate manifestările diferite ale designului inteligent în natură. Fata lui Leonardo da Vinci ar fi fost primite de către noi în mod unilateral fără a ține seama de faptul că activitatea sa artistica a fost strâns asociat cu activitățile de știință. De fapt, Leonardo este singurul de acest gen de exemplu un mare artist, pentru care arta nu a fost activitatea principală a vieții.

Madonna Litta
Ok.1491, Hermitage, St Petersburg
Dacă un om tanar el atenția preferențial la pictura, apoi peste timp, acest raport sa schimbat în favoarea științei. Este dificil de a găsi zone ale cunoașterii și tehnologiei, care nu au fost îmbogățite de descoperirile sale mari și idei îndrăznețe. Nimic nu oferă o astfel de viziune luminoasă a versatilitatea extraordinara a geniului lui Leonardo da Vinci, la fel ca multe mii de pagini de manuscrise sale. Conținute în aceste note, în colaborare cu desene nenumărate, oferindu-gând din plastic reificare Leonardo, acoperă întreaga existență, toate domeniile de cunoaștere, atât ca un indiciu puternic de deschidere a lumii, care a adus o renaștere. În aceste rezultate, lucrarea sa simțit în mod clar neobosit spirituală diversitatea vieții în sine, în cunoștință de faptul că arta și raționalitate în favoarea lui Leonardo da Vinci, în unitatea indisolubilă.
Doamna cu o hermina, 1485-1490 Muzeul Național, Cracovia
Ca un om de stiinta si inginer, el a îmbogățit aproape toate stiinta de timp. Reprezentantul luminos de un nou experiment, bazată pe știință, Leonardo da Vinci a acordat o atenție deosebită mecanica, văzându-l ca o cheie master la misterele universului, și lui presupuneri ingenioase de proiectare au fost cu mult înaintea perioadei sale de timp (proiecte laminoare, mașini, submarine, avioane). Colectia sa de observații cu privire la influența mass-media transparente și translucide pe culoarea obiectelor condus la afirmarea în arta de mare renascentiste științifice bazate pe principiile de perspectivă aeriană. Studiu ochii unitare, Leonardo da Vinci a sugerat presupuneri corecte despre natura vederii binoculare. În desene anatomice, el a pus bazele științifice moderne ilustrare, a studiat, de asemenea, botanica si biologie.
Frumoasa Ferronera 1490 lui, Louvre, Paris
Și ca un contrast la acest complete de înaltă tensiune activități creative - destinul Leonardo vitală, rătăcirile sale nesfârșite asociat cu incapacitatea de a găsi în cele italiene apoi condiții favorabile de muncă. De aceea, atunci când regele francez Francisc I-am oferit un pictor de curte, Leonardo da Vinci, a acceptat invitația și în 1517 a ajuns în Franța. În Franța, în acest timp, mai ales activ asociat cu cultura Renașterii italiene, Leonardo da Vinci a fost inconjurata de la instanța de venerație universală, purtat, ci mai degrabă natura exterioară. Forța de artistul a fost limitat, iar în doi ani, pe 2 mai 1519, el a murit în Cloud castel (aproape de Amboise, Touraine) în Franța.
"Śmierć lui Leonardo da Vinci" imaginea Ingres Jean Auguste Dominique Ingres (1780-1867)
Mormantul lui Leonardo da Vinci este situat în capela a castelului Amboise de
 Statuia lui Leonardo da Vinci, în Piazza della Scala, Milano, Italia
Om de știință experimentală neobosit și artist de geniu, Leonardo da Vinci a fost un simbol recunoscut al Renasterii.Originile Renașterii italiene.
Madonna a Carnation (Madonna Benois) 1478-1480
Madonna a Rocks 1495-1508 National Gallery din Londra
Madonna a tors roata 1510 e privată Colecția Duke Bekllyu, Dramlenrig Castle, Scotia.
Portret de Beatrice d'Este 1490 a lui. Pinacoteca Ambrosiana, Milano. Renaissance.
 
Pictură de "Portretul unei doamne" este, de asemenea, un alt nume pentru "Portret de Beatrice d'Este." Leonardo da vina pictura Vinci, care a fost mult timp sub semnul întrebării și contestată. Cu toate acestea, unii istorici ai Renașterii italiene și a cercetătorilor de Leonardo da Vinci artistului crezut că pictura a început un mare pictor în anul 90 de ani de secolul 15 și mai târziu completat de elevul său Giovanni Ambrogio de Predis (Giovanni Ambrogio de Predis).Dimensiunea imaginii 51 x 34 cm, ulei pe lemn. 
Beatrice d'Este (Beatrice d'Este) - una dintre cele mai frumoase și luminat Renasterii italiene printesa, fiica lui Ercole I d'Este și sora mai mică a Isabella d'Este si Alfonso I d'Este. Beatrice a fost bine stabilit, împrejurimile sale au fost artiștii celebri ai Renașterii, cum ar fi Leonardo da Vinci, pictor si sculptor Bramante Donato. Beatrice d'Este a fost logodită, la vârsta de cincisprezece ani, cu Ludovico Sforza, ducele de Milano, iar apoi ia dat casatorit in ianuarie 1491.Un mare artist Leonardo da Vinci a fost numit ceremonie de nunta organizator magnific. Beatrice d'Este a vieții incheiat la inceputul anului, 03 ianuarie 1497, la vârsta de 22 de ani, cauza morții erau livrare succes. 
Portretul unui muzician - Ambrosiana Bibliotecă, Milano, Italia
 
Buna Vestire 1472-1475 de ani. Galeria Uffizi, Florența.
Adoratia Magilor 1480 - 1481 Uffizi
Leda și Swan 1510-1515  Galleria Borghese, Roma.
Ioan Botezătorul 1513-1516. Muzeul Louvre, Paris.
Boboteaza 1470 - 1475 Uffizi
Cina 1495-1498 de ani. Manastirea Santa Maria delle Grazie, Milano. 
O copie a fresca Cina cea de Taină sfarsitul secolului 16-lea. Muzeul de Leonardo da Vinci, Tonzherlo. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină