Persoane interesate

miercuri, 4 ianuarie 2012

IMPORTANŢA PREZENTĂRILOR POWER POINT ÎN PREDARE






...
Metodologia didactică interactivă

Profesor: Viorica Dobrescu
Liceul Teoretic Gheorghe Magheru Cetate

           Un profesor, oricât de strălucit orator ar fi, nu se poate substitui creierelor elevilor şi deci nu poate face activitatea care se desfăşoară individual în mintea fiecăruia.
            Elevii înşişi trebuie să organizeze ceea ce au auzit şi au văzut într-un tot ordonat şi plin de semnificaţii.
            Dacă elevilor nu li se oferă ocazia discuţiei, a investigaţiei, a acţiunii şi eventual a predării, învăţarea nu are loc.
            Prin folosirea metodelor didactice centrate pe elev le fixăm elevilor efortul susţinut şi îi determinăm să lucreze cu plăcere şi interes atât în şcoală cât şi în afara ei.
            Folosirea metodelor interactive de învăţare îl ajută pe profesor să creeze ocazii de învăţare pentru elevii săi, ocazii prin care cel care învaţă îşi construieşte propria învăţare.              
            Evaluarea şi predarea se influenţează reciproc iar testul este o extensie normală şi naturală a lecţiei, care pune la dispoziţia profesorului şi a elevului informaţii despre progresul realizat.
Testul de plasament (predictiv)-se referă la activitatea anterioară şi este orientat spre activitatea viitoare.
Testul de diagnostic (formativ sau de progres)-evaluează progresul elevilor la sfârşitul unui şir de lecţii focalizate pe o anumită temă.
Testul sumativ-se referă la o perioadă de timp mai mare, şi are în vedere părţi mai vaste din materie.
           Cel care învaţă trebuie să-şi construiască cunoaşterea prin intermediul propriei înţelegeri, nimeni nu poate face acest lucru în său.
           Această construcţie personală este favorizată de interacţiunea cu alţii, care, la rândul lor, învaţă.
           Adevărata învăţare, aceea care permite transferul achiziţiilor în contexte noi, nu este doar simplu activă, individual activă ci interactivă.
           Activitatea la clasă prin metode didactice interactive evidenţiază efectul benefic al interacţiunii elevilor: elevii se implică mai mult în învăţare decât în abordările frontale sau individuale, îşi manifestă dorinţa de a împărtăşi şi celorlalţi ceea ce experimentează (aceasta duce la noi conexiuni în sprijinul înţelegerii), au oportunitatea de a explica şi chiar preda celorlalţi colegi ceea ce au învăţat.
           Succesul la clasă depinde de competenţele profesorului de a crea oportunităţi optime de învăţare pentru fiecare elev, astfel profesorul trebuie să acţioneze mereu, adecvat şi adaptat nevoilor grupului.
Metodologia interactivă:
1. Mozaicul-această metodă presupune învăţarea prin cooperare la nivelul unui grup şi predarea achiziţiilor dobândite de către fiecare membru al grupului unui alt grup.
2. Brainstorming-această metodă presupune formularea a cât mai multor idei-oricât de fanteziste ar putea părea acestea- ca răspuns la o situaţie enunţată, după principiul „cantitatea generează calitatea”.
3. Eseul de 5 minute-este o modalitate eficientă de a încheia ora, pentru a-i ajuta pe elevi să-şi adune ideile legate de tema lecţiei şi pentru a-i da profesorului o idee despre ceea ce s-a întâmplat în acea oră.
4. Ciorchinele-este o metodă de brainstorming neliniară care stimulează găsirea conexiunilor dintre idei.
5. Jocul de rol-este o metodă de învăţare centrată pe elev şi pe activitatea care se realizează prin simularea unei situaţii care pune participanţii în ipostaze care nu le sunt familiare pentru a-i ajuta să înţeleagă situaţia respectivă.
6. Turul galeriei-este o metodă care presupune evaluarea interactivă şi profund formativă a produselor realizate de grupuri de elevi.
7. Cubul-este o metodă care presupune explorarea unui subiect, a unei situaţii, din mai multe perspective (descrie, compară, analizează, asociază, aplică, argumentează), permiţând abordarea complexă şi integratoare a unei teme.
8. Bulgărele de zăpadă-este o metodă care presupune reducerea numărului de elemente, aspecte, faţete ale unei probleme, pentru focalizarea asupra celor esenţiale.
      Învăţarea în clasă prin metode didactice interactive conduce la creşterea eficienţei însuşirii noţiunilor matematice şi prin aceasta la un progres şcolar al elevilor.
          Constatări privind utilizarea metodelor didactice interactive:
- mobilizează elevul;
- duce la rezultate superioare celor obţinute prin metode tradiţionale;
- antrenează şi elevii cu rezultate slabe, înlăturându-se teama de greşeală, timiditatea şi descurajarea;
- sprijină colaborarea între elevi;
- întăreşte spiritul de echipă şi deprinderile de comportare civilizată;
- noţiunile introduse sau consolidate sunt mai uşor accesibile.
           Importanţa metodelor didactice interactive nu constă în teorie ci în modul în care acestea sunt integrate în activităţile elevilor.
           Învăţarea în clasă prin metode didactice interactive, departe de a fi identificată cu învăţarea deplină. Ea trebuie privită nu numai ca o modalitate de acţiune ci şi ca un rezultat al acţiunii de învăţare.
           Profesorul nu este doar o sursă de informaţii ci un conducător al activităţilor independente ale elevilor iar activitatea elevilor nu reprezină o simplă reproducere ci un act de creaţie.
           Să lăsăm elevul să acţioneze căci numai astfel învăţarea devine eficientă!


Bibliografie.
1.Gardner, H ., Mintea  disciplinată , Editura Sigma, Bucureşti, 2004.
2. Păcurari, O .,  Învăţare  activă,  Ghid pentru formatori,  MEC –CNPP, 2001.
3. Păcurari,  O .,  Strategii  didactice  inovative, Centrul educaţa 2000+, Editura Sigma,  Bucureşti, 2003.
EDITURA
MAYA PUBLISHING

B-dul Dacia, Nr. 107, Bl. 3
Craiova, 200592
Telefon: 0766.299.431
Telefon/Fax: 0351.469.877




Toate drepturile rezervate. Nici o parte a acestei cărţi nu poate fi reprodusă sau transmisă sub nicio formă şi prin nici un mijloc, electronic sau mecanic, inclusiv prin fotocopiere, înregistrare sau prin orice sistem de stocare şi accesare a datelor, fără permisiunea Editurii.


ISSN 2068 – 665X
...



IMPORTANŢA PREZENTĂRILOR POWER POINT ÎN PREDARE/Articole care aduc argumente privind implementarea PPS in procesul didactic




 Computerul-partener in actul didactic

Prof. Bora Mihaela
Prof Bora Tony
Liceul Teoretic Independenta Calafat

       Computerele au devenit un factor deosebit de important în societatea modernă. Ne confruntăm cu prezenţa lor atât în viaţa privată, cât şi la locul de muncă. La fel se întâmplă şi în cazul tehnologiilor comunicaţionale (telefonia mobilă, mesajele SMS, poşta electronică, comunicarea pe chat). De aceea, procesul de instruire trebuie să înglobeze TIC intr-un mod cât mai eficient.
          Copiii învaţă despre computere, chiar unele materii pot fi predate cu ajutorul calculatorului, dar un aspect foarte important este acela că invăţarea asistată de calculator poate fi distractivă. În plus, pot fi deprinse şi alte alte abilităţi, cum ar fi cele de organizare, planificare, colaborare sau evaluare.    
Utilizarea calculatorului ar putea părea dificilă, dar oricine esta capabil să se instruiască în acest domeniu. TIC este un instrument care ajută în procesul de învăţare, la fel cum este tabla sau manualul. Tehnica de folosire poate fi dobândită destul de repede şi uşor, cel puţin la un nivel acceptabil de utilizare.
Predarea asistată de calculator nu înseamnă neapărat lecţii suplimentare. Ea trebuie înglobată in predarea tradiţională. Lecţia are un ritm alert, copiii fiind mult mai atenţi şi motivaţi. În plus, elevii învaţă nu doar lecţia la materia respectivă, ci dobândesc deprinderi TIC. Pe lângă acestea, ei folosesc şi abilităţile de comunicare, de scriere, iar dacă au activităţi de grup li se dezvoltă gândirea critică, abilităţile de organizare şi planificare.   
             Cadrul didactic trebuie să conştientizeze că important este aspectul didactic, nu cel tehnic.
Profesorul este figura centrală a reformei educaţionale contemporane. El trebuie să renunţe la rolul său tradiţional şi să se transforme într-un planificator al activităţilor de grup, într-un facilitator al interacţiunii elevilor şi într-un consultant. El trebuie să înveţe să-şi alieze computerul în acţiunea educativă, să facă din acesta un catalizator al interacţiunii dintre elevi. De el depinde transformarea muncii din clasă într-o activitate agreabilă, desfăşurată într-un mediu afectiv, cald şi securizant; are un rol important în introducerea perspectivei interdisciplinare şi răspândirea practicii predării în echipă. În cazul folosirii TIC, acest rol este preluat parţial de calculator, de Internet, de specialişti din afara şcolii, uneori chiar de elevi.      
                  Bineînţeles că mare parte a instruirii este realizată de cadrul didactic. Dar rolul profesorului se va deplasa mai mult în direcţia de mentor, antrenor, ghid  şi de motivare.Şi el este un cursant, de asemenea, venind în contact cu toate tipurile noi de informaţii. Este bine să se discute acest fapt cu elevii, pentru ca aceştia să-şi da seama că asimilarea de cunoştinţe noi se face toată viaţa.  
Din acest motiv, majoritatea profesorilor din învăţământul preuniversitar care folosesc în acest fel TIC apelează în cele mai multe cazuri la prezentări în PowerPoint şi într-o măsură mult mai mică la software educaţional.
Iata un exemplu de practica folosind prezentari in actul didactic:
Profesorul de informatica trebuie să predea la clasa a V-a lecţia despre Sistemul de Calcul, iar conform programei trebuie să-i familiarizeze pe elevi cu concepte precum : data, unitati de masura, componente, etc. În stilul tradiţional, profesorul venea la clasă şi le expunea elevilor “povestea”sitemului de calcul, iar aceştia ar fi scris după dictare ori după ceea ce profesorul ar fi scris la tablă.
Integrând TIC în procesul de predare-învăţare, toată lecţia se schimbă, devenind mai atractivă atât pentru elevi cât şi pentru profesor. În noua variantă, profesorul va lucra cu elevii mult mai aproape fiindcă după o scurtă prezentare a ceea ce urmează să înveţe în lecţia respectivă, acesta îi va coopta la fiecare pas în a noile cunostinte prin intermediul  instrumentelor TIC şi nu doar că le va capta atenţia, ci îi va ajuta ca învăţarea elementelor să se facă chiar în clasă. Aşadar, profesorul de informatica şi-a stabilit următoarele activităţi pentru cele 45 de minute pe care le are la dispoziţie pentru lecţie:
În primul rând, folosindu-se de o prezentare realizată într-un program Microsoft PowerPoint, el va expune pe parcursul orei elementele pe care elevii trebuie să le înţeleagă şi să le reţină din lecţie. Prezentarea respectivă conţine imagini şi desene pe care profesorul le comentează.
La anumite momente, profesorul foloseşte scurte filmuleţe sau serii de imagini pentru a-i introduce şi mai mult pe elevi în elementele care compun lecţia
Pentru a nu-i lăsa doar cu aceste informaţii primite în clasă, profesorul le cere elevilor să pregătească pentru fiecare concept cheie o scurtă descriere. Pentru această temă, profesorul le indică să folosească  câteva site-uri tematice.
              Ca o concluzie, o educaţie eficientă presupune un cadru didactic eficient. Mijloacele TIC pot îmbunătăţi predarea prin ajutorul oferit cadrului didactic. Iar un cadru didactic eficient va şti să profite din plin de toate avantajele tehnicii moderne.


Bibliografie:
 Warschauer M., Shetzer H., Meloni C. - Internet for English Teaching, TESOL, Virginia, 20002. Emans, Bruno - Guidelines for primary school teachers for integration of ICT in their lessons
Sălăvăstru,Dorina, 2007, Psihologia educaţiei, Editura Polirom, Iaşi.
http://www.ecomunitate.ro





***
EDITURA
MAYA PUBLISHING

B-dul Dacia, Nr. 107, Bl. 3
Craiova, 200592
Telefon: 0766.299.431
Telefon/Fax: 0351.469.877




Toate drepturile rezervate. Nici o parte a acestei cărţi nu poate fi reprodusă sau transmisă sub nicio formă şi prin nici un mijloc, electronic sau mecanic, inclusiv prin fotocopiere, înregistrare sau prin orice sistem de stocare şi accesare a datelor, fără permisiunea Editurii.


ISSN 2068 – 665X
***




IMPORTANŢA PREZENTĂRILOR POWER POINT ÎN PREDARE






PPS  ŞI  LITERATURA  ROMÂNĂ




                                   Prof. Gabriela Cojocăreanu,

                            Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti” Craiova



            PPS.... Ciudată abreviere la prima vedere...Oare ce se ascunde în spatele acestei combinaţii în care nici măcar literele nu sunt diferite ?

            Dezvoltarea impetuoasă a tehnologiei moderne, era calculatorului, a Internetului, a faceboock-ului în care am pătruns poate prea brusc şi nepregătiţi – unii!!- îşi spun cuvântul şi-n materie de învăţământ, în modernizarea tuturor laturilor componenete ale acestui domeniu. Era firesc ca „prioritatea naţională” a societăţii româneşti – aşa cum emfatic o numesc politicienii şi cum pragmatic o aşază la coada intereselor naţionale ! – să nu rămână nici ea mai prejos în faţa galopului stiinţific şi informatic şi să recepteze creator metode şi strategii moderne – mai ales audio- video- pentru facilitarea accesului  la cunoştinţe şi a muncii la catedră.

            Prieteni şi duşmani în egală măsură , calculatorul şi Internetul aproape că se confundă cu existenţa zilnică a binomului dascăl - elev.

Şi totuşi, care este misterul abrevierii mai sus pomenite ?

            Nici unul, căci Power Point Slide a devenit una dintre modalităţile cele mai frecvente de structurare / sistematizare a unor cunoştinţe în lecţia modernă. Ceea ce în timpurile nu de mult apuse însemna schema pe tablă sau planşa frumos colorată sau panourile tematice de pe pereţii cabinetelor, laboratoarelor şi sălilor specializate, astăzi se traduce în prezentările Power Point de pe calculator, proiectate fie pe ecranul unic al retroproiectorului, fie pe monitorul fiecărui calculator care se află în laboratorul de informatică, la o oră de specialitat , la una de fizică,  chimie sau de literatură română.

            O astfel de metodă prin excelenţă , dar nu eminamente video, se bazează pe îmbinarea fericită dintre metodele tradiţionale în predare, învăţare, evaluare şi cele moderne (lucrul cu programele de calculator ). Dascălului (sau de ce nu ? elevului ) îi revine misiunea – în funcţie de conţinutul materialului şi, mai ales, al tipului de lecţie, să aleagă cele mai interesante puncte de vedere, opinii, informaţii care au caracter de noutate şi pe care manualele le /nu le oferă , să le ordoneze logic într-o prezentare de diapozitive care poate fi ilustrată prin scheme, imagini, hărţi, etc. Dacă ar fi să privim doar în glumă avantajul unei astfel de metode, ne-am putea bucura că am scăpat de praful de pe pereţi , de planşele îngălbenite de vreme, de pozele decolorate care uneori nici nu mai ştii ce reprezintă... Lecţiile moderne stau fumos stocate pe CD-uri sau pe DVD –uri şi oferă rapid accesul la informaţia dorită. PPS –urile sunt o astfel de facilitate pe care , ca dascăl de literatură, o poţi utiliza mai ales în studiile de caz , în elaborarea portofoliilor, în orele de recapitulare, chiar şi în cele de evaluare , căci se pot concepe teste interesante proiectate pe calculator, cu timp limitat de răspuns , la capătul cărora chiar elevul se poate nota pe sine.

            Prezentările de acest tip sunt generoase, căci îmbină partea teoretică a informaţiei cu materiale foto, audio ( e cazul , de exemplu, unor ore de prezentare a universului unui scriitor , în care pe slideuri , pot să apară fotocopii ale manuscriselor acelui scriitor, imagini din viaţa acestuia, ediţii diverse ale operei sale, etc ), cu secvenţe de filme artistice sau documenatre , după caz.  Apanajul acesta nu mai aparţine doar dascălului , deoarece elevul devine partener în actul educaţional şi, la rânul lui, creator de material didactic.

            Şi nu în ultimul rând, o  proiectare de PPS sparge monotonia unei lecţii şi captează interesul mereu crescut al elevului modern care intră într-o competiţie benefică lui cu dascălul său, în ceea ce priveşte sursa, calitatea  şi chiar cantitatea de informaţii. Pentru că fiecare elev are dreptul la succesul şcolar şi la atingerea celor mai înalte standarde curriculare posibile ...calculatorul nu va înlocui niciodată total acţiunea profesorului , dar să ignorăm rolul şi importanţa lui ar însemna să ne opunem firescului. 

            Aşadar, introducerea în şcoala de tip nou a acestor tehnologii informaţionale are un impact puternic asupra procesului de învăţământ , deoarece deschide noi perspective practicilor educaţionale şi contribuie efectiv la dezvoltarea acestora.




*** 
EDITURA
MAYA PUBLISHING

B-dul Dacia, Nr. 107, Bl. 3
Craiova, 200592
Telefon: 0766.299.431
Telefon/Fax: 0351.469.877




Toate drepturile rezervate. Nici o parte a acestei cărţi nu poate fi reprodusă sau transmisă sub nicio formă şi prin nici un mijloc, electronic sau mecanic, inclusiv prin fotocopiere, înregistrare sau prin orice sistem de stocare şi accesare a datelor, fără permisiunea Editurii.


ISSN 2068 – 665X
***




IMPORTANŢA PREZENTĂRILOR POWER POINT ÎN PREDARE, nr 2







Beneficiile utilizării prezentărilor PowerPoint în actul educațional

prof. Hlușneac Elena,
Inspectoratul Școlar al Județului Suceava

Argumentele utilizării aplicației PowerPoint în actul educațional decurg din plusul de valoare pe care reușește să îl ofere prezentării unui material, puterea de a ține trează atenția elevilor indiferent de mediul, nivelul și capacitatea de percepție a acestora. Slide-urile de prezentare sunt folosite de profesori pentru a da valoare lecțiilor de predare, pentru a le face mai plăcute.
Prezentările PowerPoint pot fi create într-o varietate de forme, stiluri şi aspecte particularizate, pot fi utilizate deopotrivă de către profesori și elevi, pentru a prezenta materiale, informaţii şi date. Prezentările complexe care cuprind text, imagini grafice, 3-D, clipuri audio, efecte de sunet şi animaţii impresionante, sunt utilizate în mod creativ pentru a însufleţi discuţii, adăuga valoare actului educațional. Slide-urile de prezentare permit introducerea cu uşurinţă a textului, elementelor video, audio şi fotografii de pe Internet, permiţând împărtăşirea celor mai recente informaţii cu ajutorul Internetulului care oferă o acoperire mare în ceea ce privește evenimentele curente şi cele mai recente informaţii cu privire la un număr mare de subiecte.
Utilizarea PowerPoint permite integrarea mai multor surse în prezentările folosite în procesul didactic desfășurat la nivelul clasei sau în orice altă activitate defășurată cu elevii. Astfel, pot fi realizate prezentări în care pot fi încorporate cu uşurinţă fotografii din lucrările elevilor, materiale video înregistrate în cadrul activităților desfășurate în cadrul diferitelor proiecte. Elevii folosesc prezentări PowerPoint pentru a îmbogăţi sarcinile pe care le au de îndeplinit, în crearea proiectelor sau a altor materiale. PowerPoint poate jongla cu diferite combinaţii de imagini vizuale, design template-uri şi alte instrumente ceea ce permite profesorului să adauge valoare discursurilor şi prezentărilor. Prezentările PowerPoint surprind esenţa şi rezumă cuvintele-cheie cu privire la orice subiect detaliat ce se încearcă a fi prezentat. Este mult mai simplu și elegant să se mențină trează atenția prin folosirea unui video-proiector și proiectarea pe ecran a prezentării, ceea ce permite urmărirea simultan, de către toții elevii a materialului pe baza căruia profesorul își dezvoltă discursul. Deoarece generațiile de elevi din zilele noastre sunt avansate din punct de vedere al utilizării tehnologiei informaționale, este indicată implicarea elevilor tot mai mult și interacțiunea lor cu slide show-urile, ceea ce reprezintă un real beneficiu.
Aplicația PowerPoint folosește ca mijloc de prezentare diapozitive care oferă o abordare eficientă pentru instruire la clasă, cât şi pentru lucrările elevilor. Transmiterea informațiilor elevilor folosind această alternativă, le permite acestora să fie pregătiți în mod eficient pentru lumea în care vor lucra ca adulţi. Elevii de astăzi au nevoie de o mai educaţie mai complexă, au nevoie să fie instruiţi conform cerințelor, aspecte care ar trebui să fie luate în serios de către elevi, profesori și chiar de instituţia de învăţământ.
Succesul atins în timpul lecțiilor ce folosesc prezentări realizate cu PowerPoint depinde de abilitatea profesorului de a îmbina cu măsură caracteristicile de care dispune această aplicație. Realizarea echilibrului armonios dintre elementele folosite în cadrul unei prezentări înlătură monotonia care distrage atenția elevilor de la scopul propus.
O prezentare cu slide-uri este un real sprijin pentru profesorul emotiv, îl ajută să se simtă mai puțin stresat întrucât elevii vor fi atenți mai mult la prezentarea PowerPoint și nu la prezentatorul acesteia. De asemenea, ajută profesorul să nu se abată de la firul prezentării folosindu-se de notele proprii completate în partea inferioară a diapozitivului care sunt vizibile doar lui nu și elevilor. Este util ca materialul proiectat pe ecranul unui video-proiector să fie tipărit cu câte 3 slide-uri pe pagină și să fie distribuit elevilor, astfel încât în timpul lecției aceștia să își poată nota, pe spațiul liber avut la dispoziție, informații suplimentare ce vin să completeze schița prezentării. Succesul este asigurat și de folosirea culorilor vii în locul celor închise, precum și a unei imagini bine ancorate în context, care valorează cât o mie de cuvinte.
În cazul neprezentării unor elevi la desfășurarea orei de predare, lecția poate fi ușor reluată, profesorul folosindu-se de notele personale incluse în fiecare slide sau pur și simplu printr-o expunere a diapozitivelor însoțite de comentarii care vin să îmbogățească și să facă mai accesibile informațiile transmise. Astfel elevii care au lipsit primesc aceleași informații ca și colegii lor care au fost prezenți, fiind neafectată transmiterea fluxului informațional precum și a feed-back-ului învățării.
Într-o rețea de calculatoare profesorii au posibilitatea de a partaja prezentările utilizând pur şi simplu un sistem de file-sharing fiind asigurat astfel modul de lucru diferențiat în funcție de nivelul și capacitatea de lucru a elevilor.
Profesorul care folosește PowerPoint are deja un statut mai bun în ochii elevilor, cărora le captează atenţia păstrându-le viu interesul. Ingeniozitatea profesorului îl poate ajuta să surprindă caracteristicile care oferă flexibilitate și personalizare cât mai mare în transmiterea informaţiilor astfel încât acestea să fie adaptate nevoilor specifice elevilor cărora li se adresează. Aceasta permite elevilor construiască prezentări creative pentru proiectele lor şi sarcinile ce le au de îndeplinit. Elevii își vor dezvolta competenţe utile în exploatarea tehnologiei moderne.
PowerPoint permite profesorului fie creativ în realizarea de prezentări utile în desfășurarea de activităţi din toate ariile curriculare, să comunice informaţii sau instrucţiuni pentru întreaga clasă, să creeze tutoriale sau teste pentru fiecare elev în parte. De asemenea pot fi organizate concursuri în care elevii să își expună prezentările în care și-au concentrat toată priceperea și creativitatea de care dispun ei însuși, respectiv sub directa îndrumare a dascălilor acestora.
Prezentările pot fi create ruleze automat (power point show) în timpul unor astfel de evenimente, oferind un slide show cu activităţile desfășurare în clasă sau în cadrul altor evenimente desfășurate la nivelul școlii, în competiții cu alte unități școlare, excursii, acțiuni de voluntariat. Fiecare prezentare poate fi actualizată, obținând astfel un material nou, cu o expunere realizată mai deosebit din care se poate învăța mai mult. Ele pot fi modificate, actualizate, îmbunătățite, astfel încât să devină mai eficiente și mai atractive.
Realizarea unui PowerPoint mai interactiv, mai interesant și mai plăcut, care să ofere profesorului asigurarea că învăţarea a avut loc, primind feed-back-ul așteptat, poate face necesară utilizarea soft-ului YawnBuster ( www.yawnbuster.com ). Acest software îmbogățește slide-urile cu activităţi de grup, cum ar fi jocuri, exerciţii de grup și concursuri, care aduc o dimensiune suplimentară la actul de predare şi ajută elevii să gândească. Software-ul YawnBuster (gratuit doar ca trial) odată instalat determină apariția meniului cu același nume în bara de meniuri a ferestrei aplicației PowerPoint. La editarea unui diapozitiv, trebuie selectat acest meniu pentru a adăuga o activitate de grup la diapozitiv.
Interacţiunea este cheia pentru a crea un nivel maxim de atenție, de a păstra treaz interesul elevilor, iar software-ul sus menționat asigură caracterul interactiv, stimulează gândirea astfel încât să asigure o implicare mai activă, conectivitate mai mare a elevilor cu conţinutul şi în cele din urmă, pentru o învăţare mai bună, pentru realizarea unui nivel superior de achiziții informaționale și a unei atitudini generale mai pozitive. Astfel se poate transpune în realitate scopul propus de profesor, un mod creativ de a păstra elevi implicaţi. Prezentările care plictisesc, deşi acestea pot avea un nivel informațional interesant, nu reuşesc să ţină elevii interesați. Astfel informații importante pot să fie pierdute doar din cauza plictiselii care intervine.
Software-ul YawnBuster asigură dinamizarea prezentărilor, asimilarea cu ușurință a cunoştinţelor şi plăcerea de a utiliza tehnologia de ultimă oră creând PowerPoint mai remarcabilă şi mai atractivă.

Bibliografie:

1.   Mayer, Richard E., Multimedia learning (2nd Ed), New York, Cambridge University Press, 2009
2.    Merickel, Mark L., Tutorial PowerPoint, Ed596, Oregon State University, 1996
3.     www.yawnbuster.com


***  
EDITURA
MAYA PUBLISHING

B-dul Dacia, Nr. 107, Bl. 3
Craiova, 200592
Telefon: 0766.299.431
Telefon/Fax: 0351.469.877




Toate drepturile rezervate. Nici o parte a acestei cărţi nu poate fi reprodusă sau transmisă sub nicio formă şi prin nici un mijloc, electronic sau mecanic, inclusiv prin fotocopiere, înregistrare sau prin orice sistem de stocare şi accesare a datelor, fără permisiunea Editurii.


ISSN 2068 – 665X
***



 

Școala cu clasele I-VIII Piscu Vechi/ Prof. Popescu Leliana









 (544x362, 94Kb)
















Totalul afișărilor de pagină