Persoane interesate

vineri, 6 ianuarie 2012

CALCULATORUL, PARTENER ÎN PROCESUL DIDACTIC







 





...
CALCULATORUL, PARTENER ÎN PROCESUL DIDACTIC
Profesor – Stoica Tatiana
Institutor – Preduţ Gheorghiţa
Calculatorul poate fi considerat un mijloc de învăţământ modern, de tip multimedia, mesajul didactic putând fi recepţionat prin citire (text), prin imagini (vizual), prin ascultare (auditiv). Mai ales la clasele mici, posibilitatea de programe animate conferăatractivitate sporită în învăţare, motivându-i suplimentar pe elevi.
Introducerea calculatorului în procesul de predare nu înlocuieşte profesorul/învăţătorul, ci doar preia o parte din funcţiile şi sarcinile sale. Introducerea calculatorului nu duce la dispariţia învăţătorului, deoarece el este acela care scrie, îmbunătăţeşte conţinuturile materialelor propuse pentru lecţie, le transpune pe calculator şi le introduce efectiv în ora de clasă.
Fiind eliberat de o parte din sarcinile de rutină, cadrul didactic are mai mult timp la dispoziţie pentru organizarea activităţilor, pentru stimularea creativităţilor elevilor, pentru ajutarea elevilor care întâmpină probleme.
În condiţiile lecţiei tradiţionale, desfăşurate frontal cu 25-30 de elevi nu se poate asigura „progresul în ritm propriu” şi nici conexiunea inversă. Activitatea desfăşurată cu ajutorul calculatorului asigură posibilităţi de individualizare deplină, situaţia dezirabilă de „unu la unu”, un profesor la un elev.
Folosirea curentă a calculatorului ca mijloc de învăţământ duce la crearea unui mediu virtual, în care elevii se pot mişca în timp şi în spaţiu, pot asambla diferite dispozitive, pot observaşi studia diverse fenomene naturale, pot simula o mulţime de situaţii diferite într-un timp extrem de scurt.
În aceste condiţii, apare cu atât mai necesarăprofesionalizarea cadrelor didactice nu numai în direcţia utilizării calculatorului, ci mai ales, în direcţia unei pregătiri psihopedagogice suplimentare a acestora, pentru utilizarea eficientă a posibilităţilor educaţionale oferite de calculator, pentru integrarea echilibrată a instruirii asistate de calculator în procesul didactic...



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină