Persoane interesate

vineri, 6 ianuarie 2012

UTILIZAREA POWER POINT ÎN FIZICĂ ŞI CHIMIE







 (515x699,50kb)




UTILIZAREA POWER POINT ÎN FIZICĂ ŞI CHIMIE

Prof.Oprişan Simona
Colegiul Naţional ,,Fraţii Buzeşti”-Craiova

Modelarea, metodă frecvent utilizată în fizică, oferă prin intermediul calculatorului, înţelegerea noţiunilor teoretice.Elevii urmăresc cu uimire mişcarea electronilor pe straturi în comparaţie cu mişcarea planetelor în jurul Soarelui sau formarea eclipselor de Lună şi de Soare.  Chiar dacă părerea generală este că experimentele, atât la chimie cât şi la fizică, sunt mai interesante atunci când sunt realizate practic, în laborator, totuşi calculatorul poate suplini în anumite situaţii determinate de lipsa de substanţe sau a condiţiilor de lucru, efectuarea practică a experimentelor. Pe calculator fiecare elev poate efectua cel puţin un experiment, acestea fiind vizualizate pe un ecran, pot fi urmărite de toţi elevii. Astfel, reacţiile de combinare, descompunere, substituţie şi schimb devin fenomene mai interesante, mai accesibile odată cu schimbarea de culoare, degajare de gaz, obţinere de precipitate sau pur şi simplu mânuirea ustensilelor de laborator.
Orice materie este mai frumoasă prin joc, calculatorul oferă la chimie şi fizică jocuri didactice care dezvoltă gândirea, creativitatea, spiritul competitiv. Noţiunile despre atom, sistemul periodic al elementelor sau egalarea ecuaţiilor reacţiilor chimice sunt, astfel, înţelese mai bine. Este bine cunoscută larga răspândire a calculatorului în aproape toate domeniile activităţii umane. Poate simula procese, fenomene naturale sau situaţii antrenând elevul în jocuri pedagogice care îi solicită perspicacitatea, atenţia sau creativitatea. Calculatorul oferă posibilitatea grupării în aceeaşi situaţie de învăţare a unui set de elemente variate: texte, imagini foto, desene, diagrame, grafice, asociate în aplicaţii, înlesnind asimilarea cunoştinţelor şi înţelegerea lor de către elevi.    De asemenea, calculatorul permite realizarea de prezentări power- point cu imagini, text şi sunet, despre subiectele aflate in discuţie. Orele de consiliere pot fi îmbogăţite cu diverse prezentări power-point, de exemplu despre violenţa în şcoli, despre diferite sărbători religioase, sau alte activităţi desfăşurate în şcoală . Navigarea pe Internet permite prezentarea unor informaţii utile pentru adolescenţi: drogurile, alcoolul, fumatul, bunele maniere sau violenţa în şcoli, de asemenea , orientarea şcolară şi profesională, drepturile copilului, diverse jocuri, dezbateri şi confruntări. Se pot afla informaţii despre olimpiadele şi concursurile şcolare, utile pentru cei care doresc să participe. 
Şcoala trebuie să ţină pasul cu tehnologia, să înţeleagă şi să anticipeze impactul pe care îl are aspra modului şi tipului de învăţare. Calculatoarele au fost încorporate în programele educaţionale oferind astfel celor care îl utilizează o libertate si flexibilitate mai mare dar si o anumită individualitate în clasă. Utilizarea Internetului de către oameni a fost o idee care a prins foarte repede. Relaţia dintre oameni şi Internet a dat naştere mai multor proiecte, mai multor modele de aplicare a acestora.
Învăţarea, care pune accentul pe participarea intensă a elevilor, reprezintă un tip de instruire care îi dă elevului un rol activ în procesul de învăţare. Modalitatea de învăţare este specifică fiecărui elev în parte în funcţie de înclinarea acestuia sau de tipul de memorie.Astfel învăţarea îl situează pe elev în rolul central, creîndu-i mediul propice de a se concentra la subiect. Calculatorul folosit în predarea lecţiilor stimulează motivaţia învăţării şi acumulării de cunoştiinţe de către elev.
...




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină