...
ÎN ACTIVITĂȚILE CU PREȘCOLARII MICI
Nu mai trebuie
subliniat faptul că în acest secol al informaticii integrarea acestor
tehnologii în procesul de predare- învățare-evaluare a devenit o necesitate.
Calculatorul este utilizat (sau ar trebui) să
fie la toate nivelurile învățământului,
începând cu cel
preșcolar (preprimar).
Prezentarea Power
Point este un procedeu care poate fi folosit și în
grădinițe pentru că are multe avantaje
dintre care cităm câteva:
-structurează eficient informațiile.
-dezvoltă perspicacitatea,creativitatea,gândirea
logică, puterea de concentrare a
preșcolarilor.
-este preferată de aceștia și le sporește interesul
pentru activitate.
-informațiile
însoțite de imagini viu colorate,de
animații sunt asimilate cu ușurință de cei mici;astfel procesul de învățare devine mai plăcut și mai interesant.
Totuși în procesul instructiv-educativ rolul
important îl are cadrul didactic.Pentru realizarea unor
prezentări Power Point reușite acestea
trebuie :
-să-și
stabilească corect obiectivele.
-să
formuleze sarcinile de lucru pentru copii încât
aceștia să și poata forma
sau dezvolta comportamentele prevăzute ca
obiective.
-materialul din prezentarea Power
Point să fie adecvat
nivelului de vârstă al
preșcolarului (prin conținut
,imagini,mod de realizare).
De aceea acest procedeu trebuie utilizat împreună cu alte metode:conversația, lectura educatoarei,repovestirea
,explicația..etc.
Numai astfel
copiii își îmbogățesc vocabularul
și își dezvoltă limbajul(abilitățile de comunicare).
Voi da câteva exemple din activitățile desfășurate cu preșcolarii din grupa mică-mijlocie de la Grădinița Nr.10 Balasan:
Am folosit
prezentarea Power Point în cadrul activităților din domeniul
Limbă
și
comunicare(D.L.C) la basmul ”Fata babei și fata moșului”.După o scurtă prezentare a personajelor a urmat
vizionarea basmului concomitent cu povestirea mea.
Am oprit
de câteva ori prezentarea pentru
a-i ajuta pe copii să
înțeleagă conținutul,oferindu-le unele
explicații.Printr-o scurtă conversație
referitoare la acțiune le-am fixat preșcolarilor conținutul basmului.Apoi le-am cerut
acestora să-îl povestească(cu
ajutorul meu).Am observat,că ei au reținut mai ușor basmul folosind acest procedeu și au fost stimulați să-l repovestească singuri.
Am
mai folosit acest procedeu și
când am avut ca temă- Pământul la
domeniul
Știință.Prezentându-le copiilor imagini din peșterile din România și
din lume
aceștia au înțeles mai bine noțiunea de ”peșteră„.
Audițiile muzicale și însușirea unor
cântece se realizează,de asemenea ,mai
ușor și
mai
bine cu ajutorul imaginilor
însoțite de melodii și captează atenția copiilor,îi stimulează în
interpretarea acestora.
Înainte
de sărbătorile Sf.Paști am
prezentat imagini(pe un fond muzical) despre simbolurile pascale,copiii
consolidându-și astfel cunoștințele
religioase.
Deși
preșcolarii cu care lucrez au o
vârstă fragedă am observat că
folosirea procedeului ”Power
Point”a dus la însușirea mai rapidă
a unor informații.
Desigur că am apelat și la alte
metode pentru ca informațiile însușite să se operaționalizeze și să ajute
la formarea unor abilități la
preșcolari.
BIBLIOGRAFIE:
Importanța prezentărilor Power Point în Predare-Prof.Stănărângă Carmen,
Editura Publishing ,Craiova 2010
...
EDITURA
MAYA
PUBLISHING
B-dul Dacia, Nr. 107, Bl. 3
Craiova, 200592
Telefon:
0766.299.431
Telefon/Fax:
0351.469.877
Toate drepturile rezervate. Nici o parte a acestei cărţi nu poate fi
reprodusă sau transmisă sub nicio formă şi prin nici un mijloc, electronic sau mecanic, inclusiv
prin fotocopiere, înregistrare sau prin orice sistem de stocare şi accesare a datelor, fără
permisiunea Editurii.
ISSN 2068 – 665X
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu