Persoane interesate

vineri, 6 ianuarie 2012

POWER POINT O NOUĂ VIZIUNE ASUPRA ACTULUI DIDACTIC





 (561x699,50kb)




...

POWER POINT
O NOUĂ VIZIUNE ASUPRA ACTULUI DIDACTIC

Prof. înv. primar Iordache Dorina
Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 13 Craiova

Profesia didactică, are o dimensiune umană puternică, nu poate fi intuitivă sau artizanală, dar nici nu poate fi construită numai din cunoştinţe şi competenţe (descriptibile prin standarde profesionale), ci şi atitudini şi valori.
Profesionalizarea activităţii didactice nu poate fi redusă la asimilarea unor competenţe descrise de standarde profesionale ci presupune o utilizare euristică şi creativă a acestora în situaţii şi contexte educaţionale diferite.
Introducerea calculatorului în procesul de învăţământ, măreşte calitatea învăţării şi permite includerea noţiunilor într-un corp coerent de informaţii.
Algoritmizarea, modelarea, simularea sunt metode de învăţare programată ce permit realizarea lecţiilor asistate de calculator.
Calculatorul poate fi folosit în procesul de predare integral sau numai în anumite secvenţe ale lecţiei. El nu înlocuieşte învăţătorul, ci preia funcţii din activitatea de instruire precum şi momente din munca elevului.
Învăţarea prin cooperare, asigură un transfer de informaţii între învăţător şi elevi, spre deosebire de învăţământul tradiţional, unde transferul se realiza de la învăţător la elevi, iar învăţătorul era singurul responsabil de realizarea obiectivelor.
Planul pentru învăţământul primar, permite introducerea disciplinelor opţionale. C.D.Ş -  permite modernizarea demersului didactic prin faptul că pot fi concepute teme, module şi proiecte trans-disciplinare ale căror conţinuturi sunt structurate de învăţătorul clasei funcţie de particularităţile colectivului de elevi.
Tehnologia informaţiei va fi o disciplină transcurriculară care reuneşte obiective de referinţă de la ariile limbă şi comunicare, ştiinţe, arte, etc. Pornind de la obiective ca: dezvoltarea capacităţilor de comunicare, a mesajului oral şi scris; dezvoltarea capacităţilor de exprimare scrisă; dezvoltarea capacităţilor de recunoaştere a culorilor. se poate propune un opţional "Creativitate şi calculator", în care pe lângă familiarizarea elevilor cu calculatorul (identificarea componentelor, exploatarea modului de funcţionare a echipamentelor), familiarizarea cu pachetul Power Point, pot fi propuse teme individuale sau pe grupe cu aspect interdisciplinar.
realizarea unui dicţionar cu literele alfabetului în imagini; studiul ariilor figurilor geometrice; realizarea unui dicţionar cu autori şi opere; prezentarea oraşului în text şi imagini; prezentarea unor etape din existenţa poporului român (viaţa unor domnitori, lupte, războaie, etc.). Exemplele pot continua şi temele propuse ca proiecte depind de inventivitatea învăţătorului.
Noile roluri pe care le implică profesia de educator impun o pregătire iniţială şi continuă corespunzătoare realizată pe de o parte prin creşterea ponderii problematicii privind învăţarea şi pe de altă parte includerea unor secvenţe privind noile tehnologii informatice.

BIBLIOGRAFIE:
• Curriculum Naţional pentru învăţământul obligatoriu. Cadru de referinţă, M.E.N.,C.N.C, Ed.Corint, Bucureşti, 1998;
• Curriculum Naţional. Programe şcolare pentru învăţământul primar, M.E.N.,C.N.C, Ed.Corint, Bucureşti, 1998;
• Evaluarea continuă a elevilor şi examenele, DE LANDSHERE G., Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1975;
• Ghidul dumneavoastră pentru Microsoft, Office, Professional pentru Windows 2000, MARQUIS A., COURTER G, Ed. AII Educaţional, Bucureşti, 1998;
• Instruire şi învăţare, NEACŞU I., Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1999 sursa imaginii: freedigitalphotos.net
...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină