***
POWER POINT PENTRU SUCCES
Prof. Vasilica Popescu
Şcoala cu clasele I-VIII”Tudor
Vladimirescu” Călăraşi, jud. Călăraşi
“Pentru ca naţiunile să supravieţuiască,individul
trebuie să gândească creator,”
este leitmotivul educaţiei moderne şi postmoderne, în special în societatea
bazată pe cunoaştere, pe informatizare.
Sunt
tot mai frecvent propuse obiective ca: identificarea problemelor de mediu cu
care se confruntă omenirea, identificarea
şi punerea în practică a soluţiilor pentru rezolvarea problemelor majore cu
care se confruntă omenirea, pentru protejarea planetei noastre, etc.
Astfel se explică preocuparea noastră, a
dascălilor de a desfăşura cu elevii activităţi extraşcolare în care le oferim
posibilitatea de a găsi unele răspunsuri la problemele actuale ale spaţiului
local, ale omenirii în general.
Folosind
învăţarea prin proiecte, putem asigura acţiunea şi independenţa în gândire a
elevilor. În pedagogia modernă, proiectul este considerat o temă de cercetare,
orientată spre atingerea unui scop ce se poate realiza îmbinând cunoştinţele
teoretice cu activităţile practice.
Proiectul
ca temă de cercetare ajută elevii să-şi însuşească conţinutul şi procesualitatea
ştiinţei prin raportare la activitatea practică.
După ce un proiect a fost finalizat, se recunoaşte că
elevii au făcut un lucru foarte bun? Cum au aceştia ocazia de a le împărtăşi şi
altora ceea ce au făcut, de a se bucura de recunoaştere pentru efortul
depus şi de a prezenta produsul final ?
Recunoaşterea muncii elevilor poate lua diferite forme,
la toate nivelurile de învăţământ şi la toate disciplinele. Oferindu-le
elevilor ocazii simple de a-şi expune lucrările pe holurile şcolii sau într-un
buletin al clasei, se oferă exemple colegilor şi personalului şcolii.
Organizarea unor întâlniri cu părinţii şi membri ai comunităţii, invitarea unor
experţi la clasă pentru a vedea ceea ce au făcut elevii şi împărtăşirea
lucrărilor cu colegi mai mici sau mai mari, toate acestea reprezintă modalităţi
prin care elevilor li se poate recunoaşte munca şi eforturile depuse. Elevii
împărtăşesc cu ceilalţi nu numai lucrările realizate, ci şi procesul important
de învăţare care a avut loc.
Recunoaşterea
muncii unor elevi constituie şi un exemplu, un model pentru a mobiliza alţi
elevi în astfel de activităţi.
Strategiile de instruire
care îi antrenează pe elevi
şi îi implică în
procesul de învăţare reprezintă metodele principale ale unora dintre
profesori . Cercetările arată că anumite strategii îi ajută pe elevi să aibă
mai multe realizări şi să înveţe mai bine.
Astfel,
prezentările power point facilitează
elevilor posibilitatea prezentării activităţilor desfăşurate pentru atingerea
obiectivelor propuse în cadrul unui proiect, de a se face cunoscuţi prin ceea
ce fac. Imaginile şi sunetul le dau posibilitatea redării atât a acţiunilor
efective, cât şi a trăirilor, a emoţiilor pe care le-au simţit în acest parcurs
investigativ, precum şi a mesajului lor.
„Apa naturală” a fost tema proiectului experimental
pe care elevele clasei a VIII-a A, Dragomir Elena Raluca şi Moise Andreea Elena
(care frecventează Cercul de chimie aplicată din şcoală) l-au ales să-l
realizeze în cadrul cercului. Cu această lucrare s-au înscris la Sesiunea de
comunicări ştiinţifice judeţene şi la alte concursuri. Prezentarea lor power
point redă momente esenţiale din proiect
şi este pregătită să primească aprecierea comisiei la oricare concurs.
BIBLIOGRAFIE
Cerghit, Ion;Metode de învăţământ, Editura
Polirom, Iaşi, 2006
***
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu