Persoane interesate

vineri, 6 ianuarie 2012

POWER POINT PENTRU SUCCES/Prof. Vasilica Popescu




***
POWER POINT PENTRU SUCCES

Prof. Vasilica Popescu
Şcoala cu clasele I-VIII”Tudor Vladimirescu” Călăraşi, jud. Călăraşi

“Pentru ca naţiunile să supravieţuiască,individul trebuie să gândească creator,” este leitmotivul educaţiei moderne şi postmoderne, în special în societatea bazată pe cunoaştere, pe informatizare.
Sunt tot mai frecvent propuse obiective ca: identificarea problemelor de mediu cu care se confruntă omenirea, identificarea şi punerea în practică a soluţiilor pentru rezolvarea problemelor majore cu care se confruntă omenirea, pentru protejarea planetei noastre, etc.
Astfel se explică preocuparea noastră, a dascălilor de a desfăşura cu elevii activităţi extraşcolare în care le oferim posibilitatea de a găsi unele răspunsuri la problemele actuale ale spaţiului local, ale omenirii în general.
Folosind învăţarea prin proiecte, putem asigura acţiunea şi independenţa în gândire a elevilor. În pedagogia modernă, proiectul este considerat o temă de cercetare, orientată spre atingerea unui scop ce se poate realiza îmbinând cunoştinţele teoretice cu activităţile practice.
Proiectul ca temă de cercetare ajută elevii să-şi însuşească conţinutul şi procesualitatea ştiinţei prin raportare la activitatea practică.
După ce un proiect a fost finalizat, se recunoaşte că elevii au făcut un lucru foarte bun? Cum au aceştia ocazia de a le împărtăşi şi altora ceea ce au făcut, de a se bucura de recunoaştere pentru efortul depus şi de a prezenta produsul final ?
Recunoaşterea muncii elevilor poate lua diferite forme, la toate nivelurile de învăţământ şi la toate disciplinele. Oferindu-le elevilor ocazii simple de a-şi expune lucrările pe holurile şcolii sau într-un buletin al clasei, se oferă exemple colegilor şi personalului şcolii. Organizarea unor întâlniri cu părinţii şi membri ai comunităţii, invitarea unor experţi la clasă pentru a vedea ceea ce au făcut elevii şi împărtăşirea lucrărilor cu colegi mai mici sau mai mari, toate acestea reprezintă modalităţi prin care elevilor li se poate recunoaşte munca şi eforturile depuse. Elevii împărtăşesc cu ceilalţi nu numai lucrările realizate, ci şi procesul important de învăţare care a avut loc.
Recunoaşterea muncii unor elevi constituie şi un exemplu, un model pentru a mobiliza alţi elevi în astfel de activităţi.
Strategiile de  instruire  care  îi antrenează  pe elevi  şi  îi implică  în  procesul de învăţare reprezintă metodele principale ale unora dintre profesori . Cercetările arată că anumite strategii îi ajută pe elevi să aibă mai multe realizări şi să înveţe mai bine.
Astfel, prezentările power point facilitează elevilor posibilitatea prezentării activităţilor desfăşurate pentru atingerea obiectivelor propuse în cadrul unui proiect, de a se face cunoscuţi prin ceea ce fac. Imaginile şi sunetul le dau posibilitatea redării atât a acţiunilor efective, cât şi a trăirilor, a emoţiilor pe care le-au simţit în acest parcurs investigativ, precum şi a mesajului lor.
„Apa naturală” a fost tema proiectului experimental pe care elevele clasei a VIII-a A, Dragomir Elena Raluca şi Moise Andreea Elena (care frecventează Cercul de chimie aplicată din şcoală) l-au ales să-l realizeze în cadrul cercului. Cu această lucrare s-au înscris la Sesiunea de comunicări ştiinţifice judeţene şi la alte concursuri. Prezentarea lor power point redă momente esenţiale din  proiect şi este pregătită să primească aprecierea comisiei la oricare concurs.

BIBLIOGRAFIE
Cerghit, Ion;Metode de învăţământ, Editura Polirom, Iaşi, 2006
***


                                                 Simpozion Importanta prezentarilor power point in predare 2010

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină