Persoane interesate

vineri, 6 ianuarie 2012

RELAŢII METRICE ÎN TRIUNGHIUL DREPTUNGHIC Şcoala cu cl. I-VIII nr.8 Suceava /Prof. Şlincu Doina-Gabriela/









Копия 63878288_PicsDesktop_net_7 (550x410, 151Kb)
143d2ff140d8 (400x80, 22Kb)
...

RELAŢII METRICE ÎN TRIUNGHIUL DREPTUNGHIC

Prof. Şlincu Doina-Gabriela
Şcoala cu cl. I-VIII nr.8 Suceava

Triunghiul dreptunghic este cunoscut de elevi încă din clasele primare dar relaţiile metrice în acest triunghi apar pentru prima dată în matematica de gimnaziu, la geometrie, în clasa a VII-a.
Aici sunt introduse mai întâi teorema înălţimii şi teorema catetei, urmate de teorema lui Pitagora, teoreme care ne ajută să aflăm lungimile laturilor necunoscute din triunghiul dreptunghic în funcţie de cele cunoscute. De asemenea, reciproca teoremei lui Pitagora vine în imediata lor apropiere, reciprocă care este folosită pentru a verifica dacă un triunghi este dreptunghic.
Funcţiile trigonometrice: sin, cos, tg, ctg  sunt definite în clasa a VII-a ca rapoarte constante în triunghiul dreptunghic. Valorile lor se definesc pentru unghiurile ascuţite de 300, 450, 600. Cu ajutorul lor se află, de asemenea, lungimile unor laturi sau măsurile unor unghiuri din triunghiurile care  sunt propuse spre  rezolvate.
O deosebită importanţă în rezolvarea triunghiului dreptunghic o au şi teoremele medianei şi 300-600-900.
Aceste relaţii metrice în triunghiul dreptunghic au o importanţă majoră în problemele de geometrie care vor urma.

BIBLIOGRAFIE:
-            Ion Cheşcă, Gina Caba – Matematică, manual pentru cl. a VII-a, Ed.Teora, Bucureşti, 2005.
-            Ghe. Drugan, Ion Ghica, Cornel Moroti, Marius Giurgiu – Matematică, Exerciţii şi probleme cl. a VII.a, Ed. Meteor Press, Bucureşti, 2010.
-            Olimpia Popescu, Valeria Radu – Metodica predării geometriei în gimnaziu, Ed. Did. Şi Pedagogică, Bucureşti, 1983.
...
143d2ff140d8 (400x80, 22Kb)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină