***
RECURSIVITATE
Prof. Procop
Marciana
Colegiul Naţional “Carol I” Craiova
Apariţia noilor cerinţe şi adoptarea noilor metode şi
strategii didactice, explorarea şi
experimentarea unor noi strategii reprezintă o provocare pentru cadrele
didactice care sunt nevoite să
renunţe la stilul clasic. Educaţia
profesorilor este unul dintre cele mai importante aspecte în procesul de integrare a
TIC în educaţie
Strategiile TIC pentru şcoli şi universităţi trebuie
să aibă în vedere implementarea unor
strategii clare privind formarea şi dezvoltarea profesională a profesorilor –
element esenţial pentru utilizarea cu succes a noilor TIC în educaţie precum
şi creşterea gradului de
profesionalizare a furnizorilor de TIC pentru educaţie. În ultimii ani s-au
elaborat softuri didactice destinate să mijlocească relaţia
predare-învăţare. Acestea se pot grupa în funcţie de rolul lor didactic în
softuri: de documentare, de cercetare, de evaluare, demonstrative, de
simulare, jocuri logice etc.
Calculatorul
este utilizat, în principal, în predarea informaticii dar poate fi folosit
şi pentru activităţi de
predare-învăţare-evaluare la celelalte discipline şcolare, determinând o nouă
formă de realizare a învăţării, denumită instruirea
asistată de calculator (IAC) .
PowerPoint este o aplicaţie ce permite crearea de pagini electronice
unite în cadrul unui singur fişier care poate să conţină pagini (SLIDE-uri) de prezentare cu adnotări invizibile pentru public şi care pot
conţine: texte, imagini CLIPART, diagrame EXCEL, tabele WORD sau alte obiecte.
Pot fi inserate imagini artistice, utilizând o gamă largă de instrumente de
desenare, efecte sonore şi
animaţie, muzică, efecte speciale etc
Eu am realizat o prezentare pentru o lecţie la informatică. Utilizarea
recursivităţii nu mai este o problemă dacă elevii înţeleg mecanismul metodei.
Utilizarea unei prezentări PowerPoint ajută mult mai mult elevii să înţeleagă
despre ce este vorba decât nişte formule
pe tablă.
Prezentările PowerPoint pot fi utilizate la toate obiectele de studiu,
iar cadrele didactice pot să-şi creeze
cu uşurinţă astfel de prezentări. Raportat la
procesul de învăţământ, calculatorul constituie mijlocul de învăţământ cel mai nou şi mai complex. Cu ajutorul
calculatorului pot fi prezentate informaţii, aplicaţii, exerciţii, probleme,
jocuri didactice, pot fi simulate procese, fenomene pot fi realizaţi itemi de
evaluare/autoevaluare.
***
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu